Foto: DELFI

Tieslietu ministre Baiba Broka (NA), kura pašlaik pilda arī vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra pienākumus, vērsusies pie Rīgas mēra Nila Ušakova (SC), aicinot novērst tiesību pārkāpumus, kas radušies elektronisko maksājumu pakalpojumu sniegšanā pašvaldības maksas autostāvvietās, portālu "Delfi" informēja ministrijas pārstāvji.

Broka pieprasījusi skaidrojumu par Iepirkumu uzraudzības biroja konstatētajiem publisko iepirkumu normatīvā regulējuma pārkāpumiem un detalizētu izvērtējumu pašvaldības SIA "Rīgas kartes" nepieciešamībai darboties elektronisko maksājumu pakalpojumu sniegšanā un tā atbilstību Valsts pārvaldes iekārtas likumam.

"Es sagaidu, ka Rīgas dome spēs izskaidrot, pirmkārt, kāpēc pašvaldībai nepieciešams iesaistīties elektronisko pakalpojumu tirgū, ja to jau veiksmīgi sniedz privātais komersants, un vai šāda darbība nav apzināta konkurences kropļošana," norāda ministre.

Viņa arī vēlas noskaidrot, vai ir veikts izvēlētā pakalpojuma nodrošināšanas saimnieciskais izvērtējums, notikusi pakalpojumu saņēmēju viedokļa apkopošana un analīze par līdzšinējo elektronisko maksājumu modeli.

Nesaskaņu iemesls ir Rīgas domes izveidotais meitasuzņēmums "Rīgas karte", kas ne tikai vēlas, bet jau sāk pārņemt SIA "CityCredit" ("Mobilly") līdz šim nodrošināto pakalpojumu – īsziņu norēķinu sistēmu Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietās.

Starp Rīgas domi un SIA "CityCredit" 2004.gadā noslēgtais līgums 2010.gadā tika pagarināts līdz jaunai iepirkuma procedūrai, kuras rezultāts būtu līgums par īsziņu norēķinu nodrošināšanu Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietās.
Savukārt Rīgas dome, pēc ministrijas domām apejot publiskā iepirkuma procedūru, jau noslēgusi līgumu ar pašvaldības SIA "Rīgas karte" par šī pakalpojuma nodrošināšanu, un "Rīgas karte" aicina līdzšinējos pakalpojuma klientus pievienoties tai.

Savus iebildumus pret Rīgas domes lēmumu paudis Iepirkumu uzraudzības birojs, norādot uz šīs darbības neatbilstību publisko iepirkumu regulējumam, un Konkurences padome, kas uzskata, bez konkurences par pakalpojumu sniedzēju izvēli patērētājiem tiek lietas iespējas saņemt lētāku, labāku, inovatīvāku un ērtāku pakalpojumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!