Foto: LETA

Rīgas ceļu uzturētāji ir iesaistīti, lai "maksimāli ātri" nodrošinātu pagaidu risinājumu bedru "aizlāpīšanai", skaidrojot situāciju ar ielām Rīgā, LTV raidījumam "Rīta Panorāma" pirmdien sacīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins.

Viņš atzina, ka "diemžēl, pēdējos daudzus gadus mēdz būt bedres", bet šogad to esot vēl vairāk kā parasti. Tas daļēji saistīts arī ar to, ka pēc plāna nav īstenoti atsevišķu ielu remonti, piemēram, Krasta ielas un Čaka ielas. Arī tas, ka Zemitānu tilts ir "briesmīgā stāvoklī", Satiksmes departamentam ir zināms, liecina Jakrina teiktais.

Patlaban ir iesaistīti ceļu uzturētāji, lai "maksimāli ātri" ar pagaidu risinājumiem bedres "aizlāpītu". Vaicāts, ko nozīmē maksimāli operatīvi, Jakrins skaidroja, ka līgumā ar ceļu uzturētāju ir rakstīts, ka trīs stundu laikā no zvana saņemšanas strādniekiem ir jābūt darba vietā un bedri jāaizlāpa. Šobrīd gan galvenā prioritāte ir īpaši bīstamas bedres. "Dežūrrežīmā ir brigāde, kas reaģē. Šobrīd tam resursam bija jābūt daudz lielākam. Ir solījuši, ka dažu brigāžu vietā ir padsmit," pastāstīja Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs.

Sagaidot labākus laikapstākļus, tikšot sākti ceļu remonta pilna apjoma darbi.

Jakrins neslēpa, ka galvenā problēma saistībā ar ceļu stāvokli ir naudas trūkums šai pozīcijai, turklāt ne tikai Rīgā, bet gan visā valstī. Rīgā deficīts esot apmēram miljarda eiro apmērā. Šāda summa būtu jāiegulda Rīgas ielās, lai tās būtu kārtībā, lēsa Jakrins, norādot, ka bedru "lāpīšana" ir pats primitīvākais veids situācijas risināšanai.

Runājot par iemesliem, kāpēc iepriekš plānotie ielu remonti ir atlikti, Jakrins skaidroja, ka atlikšanas iemesli ir daudz un dažādi. Tagad, piemēram, Čaka ielu remontēt sāks pavasarī. Sākumā "Rīgas siltums" nomainīs caurules, un tā kā "Rīgas siltums" var sākt strādāt tikai pēc apkures sezonas noslēguma, tad plānots, ka remontdarbi varētu sākties maijā. Pēc cauruļu nomaiņas konkrētos kvartālos sāksies seguma atjaunošana.

Savukārt Krasta ielu bija paredzēts remontēt jau pagājušajā sezonā, taču komunikāciju darbu iekavējumu dēļ lemts nesākt. Patlaban ķerties klāt Krasta ielas remontam plānots būvsezonas sākumā – aprīļa beigās, maija sākumā.

Jau ziņots, ka līdz ar biežām gaisa temperatūras svārstībām pēdējās dienās ievērojami pasliktinājies Rīgas ielu stāvoklis un uz brauktuvēm izveidojušās dziļas bedres, kurās daudzi autovadītāji sabojājuši savus spēkratus.

Tikmēr Jakrins iepriekš paziņojis, ka neraugoties uz līdzekļu trūkumu, ik gadu Rīgas ielās līdz maijam visas bedres ir aizlāpītas. Pēc viņa teiktā, ik gadu bedru lāpīšanai Rīgas ielās tiek iztērēti aptuveni divi miljoni eiro, taču, lai pēc iespējas ātrāk uzlabotu ielu kopējo stāvokli galvaspilsētā, šim mērķim vajadzētu atvēlēt vismaz septiņus līdz astoņus miljonus eiro gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!