Cīņa pret 'Sputnik': ĀM vēstuli no EDSO saņēmusi; nostāju nemainīs
Foto: LETA

Latvijas Ārlietu ministrija (ĀM) ceturtdienas vakarā saņēmusi Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas (EDSO) sūtīto vēstuli par "Sputniknews.lv" un raizēm par mediju brīvību Latvijā, portālam "Delfi" apstiprināja ĀM preses sekretārs Raimonds Jansons, piebilzdams, ka tās dēļ ministrija savu pozīciju nemainīs.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Ziņots, ka EDSO pārstāve mediju brīvības jomā Dunja Mijatoviča nosūtījusi Latvijas ārlietu ministram Edgaram Rinkēvičam (V) vēstuli, kurā lūgts skaidrot Kremļa propagandas portāla "Sputniknews.lv" domēna slēgšanu.

Cīņa pret 'Sputnik': ĀM vēstuli no EDSO saņēmusi; nostāju nemainīs
Foto: OSCE

"Esmu nobažījusies, ka Ārlietu ministrijas rīcība varētu kļūt par bīstamu precedentu par interneta mediju slēgšanu Latvijā. Es neieteiktu bloķēt vai slēgt mājaslapas, īpaši, ja tas tiek darīts bez juridiskas uzraudzības," vēstulē paudusi Mijatoviča.

"To vēstuli esam saņēmuši, saprātīgā laikā arī atbildēsim," sarunā ar "Delfi" sacīja Jansons, norādīdams, ka EDSO tiks izskaidrots, ka Latvijas par mediju politikas atbildīgās Kultūras ministrijas, kā arī Drošības policijas ieskatā "Sputniknews.lv" nav uzskatāms par mediju, bet gan par citas valsts kontrolētu informācijas aģentūru.

Tāpēc, kā minēja Jansons, uz "Sputniknews.lv" Latvijā neattiecas tie likumi, kas aizsargā mediju brīvību.

Vēstīts, ka otrdien, 29. martā, Latvijā tika apturēta Kremļa propagandas portāla "Sputniknews.lv" darbība.

30. martā portāls nomainīja domēna adresi un turpināja sniegt informāciju latviešu valodā.

Kā portālam "Delfi" pavēstīja ārlietu ministra padomnieks Mārtiņš Drēģeris, Ārlietu ministrija (ĀM) kā sankciju režīmu koordinējošā nacionālā iestāde ir vērsusi kompetento iestāžu uzmanību uz to, ka domēna "Sputniknews.lv" reģistrēšanā pastāv iespējams ES noteikto sankciju režīma pārkāpums, jo saskatāma "Sputniknews.lv" saikne ar Krievijas valsts informācijas aģentūru "Rossiya Segodnya", kuru vada Dmitrijs Kiseļovs, kurš iekļauts ES sankciju sarakstā.

Ziņots, ka februāra sākumā "Sputnik" atvēra portālu arī latviešu valodā.Tāpat ziņots, ka savā neilgajā darbībā Latvijā portāls paspējia safabricēt stāstus.

"Sputnik" ir daļa no Krievijas valsts informācijas aģentūras "Rossija segodņa", kuru vada skandalozais žurnālists Dmitrijs Kiseļovs. Par savu propagandista darbību Kiseļovs ir iekļauts Eiropas Savienības sankciju sarakstā.

Cīņa pret 'Sputnik': ĀM vēstuli no EDSO saņēmusi; nostāju nemainīs
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Savulaik Kremļa interešu rupors "Sputnik" publicējis viltus ziņas, ka Latvija tikšot "izmesta" no Eiropas Savienības, ja neuzņems bēgļus, ka Krievija ir vienīgā, kas var Sīrijā apturēt ASV plānus, un citas "atmaskojošas" vēstis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form