Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) uzskata, ka ir daudzas svarīgākas lietas, kas būtu jāsakārto civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) jomā, pirms noteikt, ka OCTA līgums ir jāslēdz uz gadu, informēja CSDD sabiedrisko attiecību daļā.
CSDD norāda, ka būtu jāievieš tā dēvētā “Bonus – Malus” (atlaižu - piemaksu) sistēma jeb transportlīdzekļa vadītāja vērtēšana pēc noteiktiem kritērijiem - kā vadītājs uzvedas ceļu satiksmē.

Pretēji tam, kā tas ir izskanējis vairākos masu saziņas līdzekļos, CSDD neplāno rosināt izmaiņas OCTA likumā.

“Slēdzot apdrošināšanas līgumu, katrs vadītājs būtu jāvērtē individuāli, līdzīgi kā tas notiek, izsniedzot transportlīdzekļu brīvprātīgās apdrošināšanas (KASKO) polises. Kā galvenais kritērijs būtu tas, kā autovadītājs uzvedas ceļu satiksmē. Gadījumā, ja šoferim nav pārkāpumu un avāriju, viņam apdrošinātāji sniegtu atlaides. Bet, ja transportlīdzekļa vadītājs regulāri pārkāpj likumus un izraisa satiksmes negadījumus, viņam par apdrošināšanu nāktos maksāt vairāk,” skaidro CSDD direktora vietnieks Ivars Krauklis.

Autovadītāju izvērtēšana būtu jāveic, izmantojot valsts reģistros esošo informāciju - CSDD uzturēto transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistru, Iekšlietu ministrijas Informācijas centra uzturēto soda reģistru un citus.

Pašlaik Latvijā saskaņā ar OCTA likumu apdrošināšanas līgumu var slēgt uz trim, sešiem, deviņiem vai 12 mēnešiem.

Diferencēta pieeja, slēdzot OCTA līgumu, sekmīgi darbojas jau Eiropas lielākajā daļā. Turklāt tur ir noteikts, ka šis līgums jāslēdz uz gadu, protams, atrunājot jautājumus par transportlīdzekļa sezonālo piedalīšanos satiksmē (motocikla vai traktora gadījumā). Latvijā gada termiņa ieviešana būtu pāragra.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!