Foto: F64

Trešdienas pēcpusdienā traucēta VAS "Pasažieru vilciens" biļešu tirdzniecība uzņēmuma mājaslapā, kā arī mobilajā lietotnē, liecina kompānijas paziņojums mikroblogošanas vietnē "Twitter".

"Pasažieru vilciena" pārstāve Sigita Zviedre skaidroja, ka "Pasažieru vilciena" tīmekļa vietne piedzīvo DDoS jeb piekļuves atteices kiberuzbrukumu.

Uzbrukums sācies 1. jūnija pulksten 11, pieprasījumu skaitam turpinot viļņveidīgi palielināties, un uzbrukums turpinās arī šobrīd un ietekmē "Pasažieru vilciens" tīmekļa vietnes darbību.

Vienlaikus Zviedre sacīja, ka lietotāju dati ir drošībā, uzbrukums noticis tīmekļa vietnes infrastruktūrai.

"Pasažieru vilciena" Informācijas tehnoloģiju nodaļas darbinieki sadarbībā ar partneriem strādā, lai tīmekļa vietne un elektronisko biļešu iegādes pakalpojums būtu pieejams tuvāko stundu laikā.

Vienlaikus uzņēmuma pārstāvji norāda, ka vilciena biļeti iespējams iegādāties arī kasē vai vilcienā.

Jau ziņots, ka 2021. gadā "Pasažieru vilciens" pārvadāja 11,194 miljonus pasažieru, kas ir par 12,8% mazāk nekā 2020. gadā.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!