Dienvidu tilta 3.kārtas posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecība izmaksās 28 miljonus latu, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) interneta mājaslapā pieejamā informācija.

Rīgas domes Satiksmes departaments līgumu plāno slēgt ar AS "Dienvidu tilts", kurš bija viens no četriem pretendentiem pašvaldības izsludinātajā konkursā.

Kā ziņots, Rīgas pašvaldība plāno Dienvidu tilta 3.kārtas būvniecībai piesaistīt 10 miljonus eiro (aptuveni septiņu miljonu latu) Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, aģentūra LETA iepriekš uzzināja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā.

Komiteja 3.februārī atbalstīja domes lēmumprojektu "Par projekta "Dienvidu tilta 3.kārtas (posms no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai) būvniecība" virzīšanu Kohēzijas fonda līdzfinansējuma saņemšanai"".

Projektā paredzēts noteikt, ka atbildīgā institūcija par projekta virzīšanu Kohēzijas fonda līdzfinansēšanas saņemšanai būs Satiksmes departaments.

Lēmumprojektā paredzēts nodrošināt projektam pilnu priekšfinansējumu gandrīz 28 miljonu latu apmērā, tajā skaitā līdzfinansējumam - 20,572 miljonus latu. Kohēzijas fonda līdzfinansējums paredzēts vairāk nekā septiņu miljonu latu apmērā, bet valsts budžeta dotācija - 372 000 latu.

Projekta priekšfinansēšanu paredzēts veikt no attiecīgā gada Rīgas budžeta programmas "Līdzfinansējums Eiropas Savienības fondiem un citiem projektiem".

LETA jau ziņoja, ka Rīgas domes Satiksmes departaments bija paredzējis slēgt 23,12 miljonus latu vērtu līgumu ar "Dienvidu tiltu" par tilta 3.kārtas posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecību. Kā kopējā galīgā līguma vērtība norādīti 23 117 483 lati bez pievienotās vērtības nodokļa.

"Dienvidu tilts" veicis arī būvniecību iepriekšējām tilta kārtām.

LETA jau ziņoja, ka Satiksmes departaments oktobrī izsludināja konkursu Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecībai. Šis ir konkurss par visas trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību, kuras laikā tiks izveidoti maģistrālie pievedceļi Daugavas kreisajā krastā no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai.

Būvniecības laikā paredzēts izbūvēt pilnībā jaunu automaģistrāli ar četrām braukšanas joslām un nobrauktuves Daugavas kreisajā krastā no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Jaunās maģistrāles un Bauskas ielas šķērsojums tiks izbūvēts divos līmeņos, kur Bauskas iela būs augšējā līmenī ar diviem rotācijas apļiem.

Divos līmeņos tiks izbūvēts arī jaunās automaģistrāles un Ziepniekkalna ielas šķērsojums, kuru veidos četri pārvadi un gājēju tunelis. Zemgales virziena maģistrālajā transporta mezglā tiks izbūvētas arī trokšņu slāpējošas sienas, kā arī veikti apjomīgi pazemes komunikāciju pārbūves darbi. Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla trases garums ir 2,8 kilometri. Transporta mezgla izbūvi plānots pabeigt 2011.gadā.

Tehniskā projekta izstrāde tika pabeigta 2007.gadā. Projektēšanu veikusi SIA "Pro Via".

Nākotnē šo maģistrāli paredzēts turpināt līdz pat Vienības gatvei, paplašinot divlīmeņu šķērsojumu Ziepniekkalna ielā un izbūvējot vairāku līmeņu šķērsojumu arī Vienības gatvē.

Dienvidu šķērsojuma maģistrālo pievedceļu būvniecības mērķis abos Daugavas krastos ir izveidot drošu, videi draudzīgu un ērtu transporta sistēmu, kas nodrošinās Rīgas pilsētas attīstību, paaugstinot satiksmes drošību, paplašinot un sakārtojot maģistrālo ielu tīklu. Dienvidu tilta maģistrālie pievedceļi uzņems galvenās tranzīta plūsmas, sniedzot iespēju apbraukt pilsētas centru. Pieeju risinājumi kopā ar 2008.gadā ekspluatācijā nododamo Daugavas Dienvidu tiltu panāks būtisku Rīgas esošo Daugavas tiltu atslogošanu.

Kā ziņots, pagājušā gada augustā tika sākta Dienvidu tilta otrās kārtas jeb Slāvu maģistrālā transporta mezgla izbūve.

Dienvidu tilta pirmā kārta jeb pats tilts ekspluatācijā tika nodots un atklāts 17.novembrī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!