Foto: DELFI

Lēmumi, kas ir ministru kompetencē, arī jāatstāj ministru kompetencē, nevis jāvirza uz koalīcijas padomi un jāpadara par politiskā tirgus objektu, šodien pēc koalīcijas padomes sēdes, komentējot AS "Pasažieru vilciens" valdes maiņu, sacīja premjers Valdis Dombrovskis (V).

Koalīcijā esošo spēku pārstāvji vienojušies, ka jāizstrādā skaidri principi un metodika, pēc kuras ministriem būtu jāvadās attiecībā uz procedūru un atlases kritērijiem, virzot cilvēkus noteiktiem amatiem.

Savukārt Reformu partijas (RP) Saeimas frakcijas priekšsēdētāja vietnieks Vjačeslavs Dombrovskis uzsvēra, ka RP nav apmierināta ar skaidrojumu, ko saņēmusi no satiksmes ministra Aivja Roņa. RP pārstāvis sacīja, ka Ronis kā būtisku kritēriju PV valdes izvēlei pieminējis to, ka cilvēkiem, kas bija saistīti ar politiku, esot labāka nervu sistēmas izturība.

Arī nacionālās apvienības "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Einārs Cilinskis "ne līdz galam" ir apmierināts ar skaidrojumu, taču cer, ka nākotnē vienoti principi ļaus izvairīties no šādām situācijām.

Attiecībā uz iepirkuma līgumu ar Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), premjers norādīja, ka ar CAF sarunas veic PV valde. Sarunām jānoslēdzas pēc divām nedēļām, un nepieciešams panākt vienošanos par tādu līguma redakciju, kas atbilst iepirkuma nosacījumiem, vai arī šīs līgums ir jālauž, sacīja premjers. Šo līgumu ir iespējams neturpināt bez jebkādām sankcijām.

Rīt jautājums pēc satiksmes ministra iniciatīvas valdībā netiks skatīts, jo vēl notiek sarunas ar CAF.

Kā ziņots, 21.maijā pilnībā tika nomainīta PV valde un par jaunās valdes izvēlēs veidu iepriekš kritiski izteikušies vairāku politisko spēku pārstāvji.

Jau ziņots, ka pēc piektdien notikušajām sarunām EK nolemts piedāvāt Spānijas uzņēmumam CAF grozīt jauno vilcienu iepirkuma līgumu, lai varētu saņemt Eiropas Savienības finansējumu.

EK iepriekš brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot PV un Spānijas uzņēmuma CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, tai var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!