Foto: F64
Nākotnē gaisā būs ļoti spēcīgs internets, un skatītāji ieies internetā un tādā kā veikalā izvēlēsies, ko tie vēlas skatīties, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" teica bijušais "Latvijas Neatkarīgās Televīzijas" (LNT) īpašnieks, producents Andrejs Ēķis.

Kā norādīja Ēķis, digitālās televīzijas ēra ir aizejoša. Vairs nebūs digitālās televīzijas un kanālu. "Lattelecom" mājaslapā, "draugiem.lv" televīzijas mājaslapā, "tv3play" mājaslapā ir iespējams apskatīt nākotnes televīzijas modeli. Kaut kas būs par velti, jo būs jānoskatās reklāma. Cilvēks sekos produktam, nevis kanālam. Skatītājs nevēlēsies skatīties kaut ko noteiktā laikā, ja viņam būs iespēja sekot produktam, ko var skatīties, kad vēlas."

"Visā pasaulē un Latvijā ir vērojama tendence, ka līdz ar tehnoloģiju attīstību cilvēki skatās vairākos ekrānos. Es arī skatos vairākos ekrānos. Kopš aizgāju no televīzijas, ļoti reti ieslēdzu televizoru. Man lielajā ekrānā iet seriāls, ziņas, bet datorā strādāju. Skatos, ka dēli dara tieši tāpat. Nevienam jau vairs nav laika tā sēdēt un skatīties. Vecā paaudze vēl tā var," sacīja Ēķis.

Ēķis norādīja, ka ir divi veidi, kā nākotnē skatīsies televīziju - par reklāmu vai par maksu. Piemēram, būs jānoskatās divu minūšu reklāma, ar kuru būs samaksāts par to, ka skatīsies tālāk pārraidi.

"Arī mobilie telefoni tagad ir tādi, kuri nemaksā neko, bet zvanot vispirms ir jānoklausās reklāma un tikai tad seko savienojums," tā Ēķis.

Bijušais LNT īpašnieks uzskata, ka cīņa par virszemes apraidi būs. "Latvijā tirgus ir mazs, bet cīņā var iesaistīties arī starptautiskais mediju koncerns "Modern Times Group" (MTG), kas ir "Lattelecom" lielākais ienaidnieks. Tagad notiek arī cīņa par internetu. Nevar vairs dalīt "televīzija un internets", jo tas ir viens un tas pats. Visu noteiks zīmols un kas uztaisīs lielāko veikalu."

Ēķis norādīja: "Kādreiz varēja maksāt valstij licences un citas maksas par to, ka televīzijai pieder poga uz televizora. Zināja, ka trešais ir LNT un vispār ir tikai sešas pogas. Vieglāk būtu saprast, ja saka, ka ir dīķis, kurā ir noteikts skaits ar zivīm un tikai sešiem makšķerniekiem ir pieeja šim dīķim. Reklāma ir zivis, makšķernieki ir televīzijas licences. Tagad ir tā, ka dīķim var pieiet kas un no kuras valsts vēlas, un makšķerēt, cik daudz vēlas."

Tā kā seriālu ražotāji paši kļūst par televīzijām, MTG vienīgais variants bija, ka viņi monopolizē tirgu un ir lielākie, tā kādu laiku izdzīvojot. Bet, pēc Ēķa domām, pēc diviem trīs gadiem arī MTG būs citādāks, jo mediju vidē viss strauji mainās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!