Elektroniskās biļetes ieviešana Rīgā radīs neērtības pasažieriem

Elektroniskās biļetes ieviešana Rīgā no nākamā gada 1. marta radīs dažas neērtības pasažieriem - nevarēs vairs izmantot dažādu maršrutu sabiedriskā transporta līdzekļus maršrutu sakritības robežās, kā arī pēc iekāpšanas elektroniskā biļete būs jāreģistrē.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Patlaban, ja ir iegādāta braukšanas karte braukšanai vienā maršrutā, pasažieris drīkst izmantot dažādu maršrutu sabiedriskā transporta līdzekļus maršrutu sakritības robežās, piemēram, no Vērmanes dārza līdz veikalam "Bērnu pasaule" ar braukšanas karti 6. tramvajam var izmantot arī citus tramvajus, kas kursē šajā maršrutā.

Līdz ar elektronisko norēķinu ieviešanu šī iespēja tiks liegta, pastāstīja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" preses sekretāre Iluta Bērziņa.

Pēc 1. marta visiem iedzīvotājiem būs jāizvēlas un jāapmaksā tas biļešu veids, kas atbilst izmantotajam pakalpojumam. "1998. gadā pieņemtā norma šobrīd rada nevienlīdzīgu situāciju sabiedriskā transporta lietotājiem un nedod iespēju gūt zināmu daļu ieņēmumu par pārvadātajiem pasažieriem," norādīja Bērziņa.

"Esošie biļešu veidi tiek saglabāti, ieviešot elektronisko norēķinu sistēmu, un tiks saglabāti tik ilgi, kamēr iedzīvotāji pieradīs pie jaunās norēķinu kārtības," uzsvēra "Rīgas satiksmes" pārstāve.

Tāpat patlaban pasažieri, kuri iegādājušies braukšanas kartes, var mierīgi ieņemt sēdvietas un nedomāt par citām darbībām, bet pēc 1.marta elektroniskā biļete pie speciāla aparāta būs jāreģistrē.

Bērziņa uzsvēra, ka šī reģistrācija pasažieriem nekā neizmaksās un arī netiks ierobežots braucienu skaits. "Tāpat saglabājas iespēja, maksājot par mēneša biļeti, lietot sabiedrisko transportu neierobežotu braucienu skaitu - brauciena reģistrācijas brīdī netiks no viedkartes noskaitīta naudas summa par braucienu, bet gan tas tikai reģistrēts," skaidroja Bērziņa.

Pēc biļešu klāsta uzlabošanai nepieciešamo datu apkopošanas plānotas ir izmaiņas arī biļešu piedāvājumā, un iespēju izmantot dažādu sabiedriskā transporta maršrutu līdzekļus bez ģeogrāfiska ierobežojuma dod laika biļetes princips, norādīja Bērziņa.

Kā atzina "Rīgas satiksmes" pārstāve, esošā papīra biļešu norēķinu sistēma nedod priekšstatu par to, cik ir pasažieru, kas izmanto iespēju iegādāties mēneša braukšanas biļeti vienam maršrutam, bet lietot vairākus. Saskaņā ar aprēķiniem tie varētu būt 4 - 5 % no pasažieriem, kuri maksā par sabiedrisko transportu, iegādājoties mēneša biļeti vienam maršrutam.

"Šī pasažieru daļa šobrīd bauda zināmas cenas priekšrocības, viņiem ir iespēja izmantot vairāku maršrutu sabiedriskā transporta līdzekļus par viena cenu ģeogrāfisku sakritību dēļ," sacīja Bērziņa.

Izmantojot elektronisko norēķinu sistēmas priekšrocības - iespēju precīzi fiksēt pasažiera izmantoto maršrutu, tiks apkopota maršrutu tīkla pilnveidošanai nepieciešamā informācija par pārvadātajiem pasažieriem, viņu izmantotajiem maršrutiem, brauciena laiku.

"Bez šīs informācijas ir neiespējami veikt kādus uzlabojumus vai izmaiņas. Piemēram, lai veiktu izmaiņas sabiedriskā transporta kustībā no 2009. gada 1. janvāra, bija jāveic fiziska pasažieru skaitīšana mēneša garumā ar darbinieku palīdzību. Šādi veicot mērījumus, ir jārēķinās ar lielām izmaksām un mazāk precīziem datiem," skaidroja Bērziņa.

2009. gada 1. martā Rīgas sabiedriskajā transportā sāks darboties vienotā elektroniskā biļete jeb e-talons. Tas ietaupīs laiku biļešu iegādei, novērsīs papīra biļešu pieejamības problēmas mazumtirdzniecībā, norēķiniem par braucienu sabiedriskajā transportā nebūs nepieciešama skaidra nauda. Līdz ar e-talona ieviešanu Rīgā netiek mainīta tarifu sistēma - saglabājas braukšanas karšu sistēma un viens tarifs, mainās tikai maksāšanas līdzekļi.

Biznesa ideju žurnāla "Kapitāls", "IBS Prudentia" un Rīgas Fondu biržas 2008. gada pētījumā "101 vērtīgākais Latvijas uzņēmums" "Rīgas satiksme" ar uzņēmuma vērtību 111 miljoni latu ierindojas 21. vietā, bet 2007. gada pētījumā "Rīgas satiksme" ar vērtību 99,24 miljoni latu bija 27. vietā.
Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form