Foto: LETA
Līdz jūnijam Latvijā turpināsies sociālā kampaņa "Savi cilvēki" ar kuru iecerēts veicināt sabiedrības atbalstu trešo valstu pilsoņu integrācijai, portālam "Delfi" pastāstīja Sabiedrības integrācijas fonda projekta "Nacionālais integrācijas centrs" (NIC) vadītāja Dace Rasa.

Pēc viņas teiktā, sabiedrībai jāsaprot, ka trešo valstu pilsoņiem, atbraucot uz Latviju, nav "visas durvis vaļā", piemēram, ir ierobežota iespēja strādāt un saņemt sociālās garantijas.

"Nereti izskan bažas, ka trešo valstu pilsoņi atņems darbu vietējiem, taču šādiem cilvēkiem nemaz nav tik vienkārši atrast darbu," klāstīja Rasa. Piemēram, trešo valstu pilsoņus darbā var pieņemt tikai tad, ja vakance Nodarbinātības valsts aģentūrā reģistrēta vismaz mēnesi un uz to nav pieteicies neviens Latvijas vai Eiropas Savienības pilsonis.

Līdz ar kampaņu iecerēts mazināt aizspriedumus, stereotipus par ārvalstniekiem. "Jāsaprot, ka migrācija arī var nest labumu Latvijai, bagātināt mūsu kultūru," skaidro Rasa.

Kampaņa turpināsies līdz jūnijam un tās laikā Latvijas lielākajās pilsētās tiks izvietoti plakāti, kuros trīs Latvijā pazīstami cilvēki redzami trešo valstu pilsoņu tēlos.

Par kampaņas "Savi cilvēki" vēstnešiem piekritis būt mūziķis Igo, olimpiskā medaļniece kamaniņu braucēja Elīza Tīruma un sociālā tīkla "Draugiem.lv" runasvīrs Jānis Palkavnieks. Saskaņā ar Rasas skaidroto, šo cilvēku izvēle nav nejauša - mūzika un sports ir universāla valoda, ko saprot visi, neatkarīgi no ādas krāsas, tautības vai reliģiskās pārliecības, savukārt saziņa sociālajos tīklos ir mūsdienu komunikācijas veids.

Kampaņas ietvaros notiks arī akcija "Vienas asinis tev un man", kuras laikā Valsts asinsdonoru centrs aicina ikvienu Latvijas iedzīvotāju, tostarp trešo valstu pilsoņus, kuriem ir Latvijā reģistrēts personas kods, ziedot asinis.

Pēc Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) datiem 2015.gada 1.janvārī Latvijā bija 70 343 trešo valstu pilsoņu. Tieši viņu iekļaušana Latvijas sabiedrībā un mūsu iedzīvotāju attieksmes maiņa pret šiem cilvēkiem ir galvenais kampaņas vadmotīvs - parādīt, ka viņi patiešām ir savi cilvēki, informē Kultūras ministrijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!