Foto: Pret 'tikumības grozījumu' negatīvo ietekmi uz skolēnu zināšanām iestājas 50 cilvēki
Foto: LETA

Ceturtdien aptuveni 50 cilvēki piedalījās pie Saeimas notikušajā pasākumā "Latvijas nezināšanu diena", kurā bija vērsta uzmanība tā dēvēto "tikumības grozījumu" jeb grozījumu Izglītības likuma 10.1 pantā negatīvo ietekmi uz skolēnu zināšanām.

Pasākuma vietā bija izvietoti vairāki skolas mācību galdi ar krēsliem, tāpat klātesošie bija ieradušies ar plakātiem, uz kuriem rakstīts "Es negribu dzīvot sabiedrībā, kurā klusēšana ir zelts", "Par skolu bez cenzūras", "Attiecības: Bērniem ir tiesības zināt nevis nezināt" un citiem.

Kā iepriekš informēja pasākuma organizētāju pārstāve Elizabete Lazda, mācību satura nepilnību dēļ skolēnu zināšanas par savu ķermeni, veselību un savstarpējām attiecībām kļūst arvien sliktākas - saskaņā ar "Papardes zieda" aptauju 67% jauniešu priekšstatu par attiecībām gūst no pornogrāfijas, turklāt HIV un AIDS jauniešu vidū Latvijā arī mūsdienās ir realitāte.

Vienlaikus pasākuma organizētāji uzskata, ka tieši pilnvērtīga izglītība ir viens no sabiedrības labklājības stūrakmeņiem, tāpēc organizēja sarunu par jauniešu izglītību un veselību.

Uz jautājumiem par jauniešu izglītību un veselību pie Saeimas atbildēja biedrības "Papardes zieds" valdes priekšsēdētāja Iveta Ķelle un citi eksperti.

Kā ziņots, Saeima pieņēmusi grozījumus Izglītības likumā, nosakot, ka izglītības sistēma nodrošina izglītojamā tikumisko audzināšanu, kas atbilst Satversmē ietvertajām un aizsargātajām vērtībām, īpaši tādām kā laulība un ģimene.

Tāpat likums paredz, ka izglītības iestādēm, izņemot augstskolas, ir jāaizsargā izglītojamo no tādas informācijas un metodēm izglītības un audzināšanas procesā, kas neatbilst likuma mērķī ietvertajai izglītojamā tikumiskās attīstības nodrošināšanai.

Source

LETA

Tags

AIDS HIV Izglītība Papardes zieds Saeima
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form