Foto: DELFI

Gatavojoties pašvaldību vēlēšanām, pagaidām visvairāk naudas reklāmai — teju 50 tūkstošus eiro iztērējusi "Saskaņa", liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija par politisko partiju februārī deklarētajiem priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumiem.

Latvijā priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms pašvaldību vēlēšanām sākās šī gada 6. februārī, un tas ilgs līdz vēlēšanu dienai – 5. jūnijam. Šajā periodā noteikti priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumi, tostarp attiecībā uz aģitācijas materiālu izvietošanu preses izdevumos, publiskajās vietās, internetā, kā arī elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.

KNAB skaidro, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem vai dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem ir obligāts pienākums to paziņot KNAB. Informācija par noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Katras partijas maksimālo limitēto izdevumu apmēru, kuru tā drīkst tērēt pirms 5. jūnijā gaidāmajām vēlēšanām, KNAB aprēķinās, kad Centrālajā vēlēšanu komisijā tiks iesniegti deputātu kandidātu saraksti.

KNAB vērš uzmanību, ka aģitācijas veicējiem, tai skaitā politiskajām partijām, to apvienībām un deputātu kandidātiem, atļauts izvietot apmaksātu priekšvēlēšanu aģitāciju tikai pie tiem reklāmas pakalpojumu sniedzējiem, kuri līdz 7. janvārim KNAB un Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei deklarējuši priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!