Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis atsāk darbu ierastajā režīmā
Foto: Shutterstock

Līdz ar valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas pārtraukšanu, ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis vairs nestrādās 24 stundu režīmā katru dienu, bet gan atsāks strādāt kā ierasts, nodrošinot konsultācijas laikā, kad ģimenes ārsta prakse nestrādā - vakaros, nakts stundās un brīvdienās.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kā informēja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā (NMPD), tāpat kā iepriekš ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa 66016001 darba laiks darba dienās būs no pulksten 17 līdz 8, savukārt brīvdienās tālrunis strādās visu diennakti.

Uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni iedzīvotāji var zvanīt, kad nav iespējas konsultēties ar savu ģimenes ārstu, bet nepieciešams mediķu padoms veselībai steidzamās situācijās, un nav skaidrs, kā rīkoties. Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa mediķi telefoniski sniedz padomus nelielu traumu, pēkšņu saslimšanu vai hronisku slimību saasinājuma brīžos, tostarp, ja ir saaukstēšanās, drudzis, vemšana, caureja, muguras sāpes, sāpes ausīs, kaklā, brūces, nobrāzumi, ķermeņa sasitumi, sastiepumi, hroniskas slimības saasinājumi u.c., kā arī tad, ja ir šaubas, zvanīt 113 vai nē.

Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa speciālisti sniedz medicīniskus padomus akūtās veselības situācijās. Konsultatīvā tālruņa mediķa padoms neaizstāj ciešu sadarbību ar savu ģimenes ārstu gan akūtas, gan hroniskas saslimšanas gadījumā.

Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa speciālisti neizraksta medikamentu receptes, neatver/nenoslēdz darba nespējas lapas, nepārskata un nemaina ārstējošā ārsta jau nozīmētos medikamentus un to devas, neizraksta nosūtījumus uz analīzēm un izmeklējumiem, t.sk., saslimstot ar Covid-19, neanalizē jau esošu analīžu un izmeklējumu rezultātus (asinsanalīzes, veikto rentgenu, ultrasonogrāfiju u.c.), nevērtē ārstējošā ārsta noteikto diagnozi un nesniedz izziņas par medicīnas iestāžu kontaktinformāciju, adresēm.

Var būt situācijas, kad bez ģimenes ārsta vai ārsta speciālista palīdzības zvanītāja problēmu nevar atrisināt. Šādos gadījumos konsultatīvā tālruņa mediķis ieteiks pēc iespējas ātrāk sazināties ar ārstējošo ārstu. Ja sūdzības par veselību būs tādas, kas apdraud veselību vai dzīvību, tad zvanu pāradresēs uz NMPD ārkārtas tālruni 113.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

Ģimene NMPD
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form