Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis turpmāk zvanus pieņems visu diennakti
Foto: Shutterstock

Reaģējot uz straujo saslimstības pieaugumu ar Covid-19 omikrona paveidu, ārstniecības iestāžu noslodzi un līdz ar to arī biežāku iedzīvotāju vajadzību saņemt attālinātas mediķa konsultācijas veselībai steidzamos gadījumos, no pirmdienas, 31. janvāra, ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis turpmāk uz laiku darbosies 24 stundu režīmā katru dienu, portālu "Delfi" informēja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā (NMPD).

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001 iedzīvotāji var zvanīt, kad nav iespējas konsultēties ar savu ģimenes ārstu, bet nepieciešams mediķu padoms veselībai steidzamās situācijās, un nav skaidrs, kā rīkoties.

Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa mediķi telefoniski sniedz padomus nelielu traumu, pēkšņu saslimšanu vai hronisku slimību saasinājuma brīžos, tostarp, ja ir:

  • saaukstēšanās, drudzis;
  • vemšana, caureja;
  • muguras sāpes;
  • sāpes ausīs, kaklā;
  • brūces, nobrāzumi, ķermeņa sasitumi, sastiepumi;
  • hroniskas slimības saasinājumi u.c.
  • arī tad, ja ir šaubas, zvanīt 113 vai nē.

NMPD atgādina, ka ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa speciālisti sniedz medicīniskus padomus akūtās veselības situācijās. Konsultatīvā tālruņa mediķa padoms neaizstāj ciešu sadarbību ar savu ģimenes ārstu akūtas vai hroniskas saslimšanas gadījumā. Iedzīvotāji nereti zvana uz šo tālruni jautājumos, kuros tā darbinieki nevar palīdzēt.

Lai nenoslogu steidzamās palīdzības tālruņa līniju, NMPD norāda, ka ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa speciālisti:

  • neizraksta medikamentu receptes;
  • neatver/nenoslēdz darba nespējas lapas;
  • nepārskata un nemaina ārstējošā ārsta jau nozīmētos medikamentus un to devas;
  • neizraksta nosūtījumus uz analīzēm un izmeklējumiem, t.sk., saslimstot ar Covid-19;
  • neanalizē jau esošu analīžu un izmeklējumu rezultātus (asinsanalīzes, veikto rentgenu, ultrasonogrāfiju u.c.);
  • nevērtē ārstējošā ārsta noteikto diagnozi;
  • nesniedz izziņas par medicīnas iestāžu kontaktinformāciju, adresēm.

Var būt veselības situācijas, kad bez ģimenes ārsta vai ārsta speciālista palīdzības zvanītāja problēmu nevar atrisināt. Šādos gadījumos konsultatīvā tālruņa mediķis ieteiks pēc iespējas ātrāk sazināties ar ārstējošo ārstu. Ja sūdzības par veselību būs tādas, kas apdraud veselību vai dzīvību, tad zvanu pāradresēs uz Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta ārkārtas tālruni 113.

Papildu informāciju par tuvākajām ārstniecības iestādēm, kurās var saņemt medicīnisko palīdzības vienkāršāku saslimšanu vai nelielu traumu gadījumos var uzzināt Nacionālajā veselības dienestā (NVD) vai darba laikā zvanot uz NVD bezmaksas uzziņu tālruni 80001234.

Jau ziņots, ka sestdien Latvijā tika konstatēti konstatēti 6860 jauni saslimšanas gadījumi un saņemti ziņojumi par sešiem mirušajiem, liecina Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) sniegtā informācija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

SPKC Koronavīruss Covid-19 NMPD NVD
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form