Foto: PantherMedia/Scanpix
Šogad VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" gandrīz 32 kilometru garumā grants autoceļiem veiks dubultās virsmas apstrādi, informēja uzņēmumā.

Līdz šim grants autoceļiem dubultās virsmas apstrāde ir veikta 215 kilometru garumā.

Uzņēmumā skaidro, ka galvenie ieguvumi no šāda ceļa seguma ir iedzīvotājiem, kuri dzīvo autoceļu apkaimē, un autovadītājiem tāpēc, ka tiek novērsta turpmāka ceļa seguma putēšana un nodrošināti komfortablāki braukšanas apstākļi. Tāpat uz autoceļiem tiek sakārtota ūdens atvade no ceļa seguma - tīrītas caurtekas, grāvji, noņemti nomaļu uzaugumi, cirsti krūmi, kā arī novērsti iesēdumi un bedres.

Autoceļa virsmas segums iegūstot asfaltam līdzīgu klājumu, tomēr tas nav pielīdzināms asfalta seguma noturībai. Līdz ar to šo tehnoloģiju izmanto uz ceļiem ar nelielu satiksmes intensitāti.

Seguma kalpošanas ilgums ir atkarīgs no satiksmes intensitātes un no kravas autotransporta pārvietošanās biežuma. Vidēji seguma noturība ir pieci līdz desmit gadi, pēc tam virsmas apstrāde tiek veikta atkārtoti.

LAU visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas pilsētu, veic valsts autoceļu kompleksās ikdienas uzturēšanas darbus, kā arī būvmateriālu - dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts - ražošanu.

Kā ziņots, Latvijas ceļu remontiem šogad pieejami 250 miljoni eiro, un vairāk nekā 100 miljoni eiro no šīs naudas ir Eiropas Savienības fondu līdzfinansējums. Šogad visvairāk remontēs posmus uz Liepājas, Siguldas un Jelgavas šosejas. Šogad plānots sakārtot ap 1000 kilometrus garus autoceļu posmus - 300 kilometrus valsts galvenos ceļus, 500 valsts reģionālās nozīmes ceļus un 200 kilometrus valsts vietējās nozīmes ceļus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!