"Biedriņš ir panācis, ka bānītim no diviem fondiem ir piešķirta nauda," sacīja Dundure.
2000 latu atbalstu no Kultūrkapitāla fona ir saņēmis Dzelzceļnieku biedrības projekts, kuram materiālus sagatavot palīdzējuši alūksnieši un gulbenieši. Tas dos iespējas pavasarī sākt šaursliežu dzelzceļa līnijas teritorijas izpēti, sakopt ainavu un izdot bukletu.
Līdzīgi tapis projekts, kas guvis Baltijas - Amerikas partnerattiecību programmas atbalstu 10 400 latu apjomā. Par šo naudu paredzēts veikt plašāku šaursliežu dzelzceļa līnijas izpēti, kā arī sagatavot Interneta mājas lapu par to.
Gulbenes rajona pašvaldības un reģionālās attīstības nodaļas vadītāja Guna Švika BNS pauda bažas par mazbānīša nākotni. Šogad mazbānīša uzturēšanai no valsts bija paredzēts piešķirt 100 000 latu lielu dotāciju. Taču tagad neesot pārliecības par to, ka šāda summa mazbānīša uzturēšanai tiks atvēlēta.
Turklāt pagājušā gada nogalē valsts akciju sabiedrība "Latvijas dzelzceļš" ekonomisku apsvērumu dēļ samazināja bānīša reisu skaitu brīvdienās.
Gulbenes - Alūksnes maršruta šaursliežu dzelzceļa mazbānītis ir vienīgais joprojām funkcionējošais Latvijā. No viena galapunkta līdz otram attālums ir nedaudz lielāks par 30 kilometriem. Daudziem novadniekiem bānītis ir vienīgais sabiedriskā transporta līdzeklis, kas regulāri tiek izmantots.
Minētais šaursliežu dzelzceļš ir neliela daļa no 1902. gadā būvētā Pļaviņu - Valkas dzelzceļa.