Sākot ar šo publikāciju, “Delfi” portāls iepazīstinās ar tiem Latvijas jauniešiem, kuri viesojās Lielbritānijā, pateicoties Apvienotās Karalistes programmai “Ideju krustpunkti”.
Nesen Apvienotajā Karalistē norisinājās pirmais Lielbritānijas valdības organizētās programmas “Ideju krustpunkti” seminārs. Viens no TV un izklaides nozarei veltītā semināra dalībniekiem - 27 gadus vecais “European Hit Radio” dīdžejs Bogdans Tarans Lielbritānijā pārliecinājās, ka pašmācības ceļā apgūtās dīdžeja aroda iemaņas ir pareizas.

“Savulaik, lai pēc iespējas detalizētāk apgūtu dīdžeja profesiju, es klausījos ārzemju radiostacijas, pārsvarā — “BBC Radio 1”. Tagad, dodoties uz Lielbritāniju, man bija svarīgi pārbaudīt, vai tie principi, ko uztvēru pašmācības ceļā un pēc kuriem strādāju, ir pareizi, jo speciālas literatūras, piemēram, par radio deju šovu veidošanu nav,” stāsta Bogdans Tarans. Viņš jau sešus gadus “European Hit Radio” veido programmu “Dance Box”, ko raida visā Baltijā. Līdz šim Bogdans nav klātienē iepazinis citu valstu mediju darbības principus, tāpēc, atgriezies viņš secina, ka šādu semināru lielākā vērtība ir iespēja «redzēt visu no iekšpuses, no virtuves.»

“Seminārā bija divi ar radio darbu saistīti pasākumi, bet man bija interesanti iepazīt arī televīzijas producentu kompānijas pieredzi. Patiesībā, semināru var nosaukt par vispārizglītojošu - kopā ar grupu, kurā bija arī pārstāvji no Slovākijas, Slovēnijas, Polijas, Lietuvas, Igaunijas, Čehijas un Ungārijas bijām kompānijā, kas nodarbojas ar digitālo vizuālo post-production, un ir strādājusi pie efektiem filmām “Troja”, “Harijs Poters 2”, uzņēmusi klipu, piemēram, Madonnas dziesmai “Die Another Day”. Iepazinām arī kompānijas, kas producē radiošovus dažādām Lielbritānijas radiostacijām, darbības principus,” stāsta Bogdans.

Lielbritānijā viņš ne tikai papildinājis pieredzi, bet iepazinis arī ko iepriekš neredzētu. “Kompānijā “Something Else”, kas nodarbojas ar radiošovu producēšanu, noskaidroju, ka tā galvenokārt strādā ar valsts radio pasūtījumiem, un, kā jau pirms tam biju domājis, tai ir ļoti grūti pārdot projektus komercradiostacijām, jo komercradio ir savi šovi un koncepcijas un tās grib strādāt pašas. Viens gan mani izbrīnija — reklāmas aģentūrā “St.Lukes” redzēju kaut ko neticamu — kompānijā strādā 90 cilveki, bet nevienam nav pastāvīgas darba vietas, un katrs, atkarībā no stāža un projektu veiksmes, saņem daļu kompānijas peļņas. Viņi strādā pēc savas īpašas — ģimeniskas filosofijas.” Bogdans atceras - viņam iepatikusies kāda “Something Else” direktores izteikta ideja: “Srādājiet paši sev, nevis citiem - tas noteikti nesīs rezultatus. Es jums, protams, palīdzēšu kā varēšu.”

Vērojot Lielbritānijas mediju darbu, Bogdans secinājis, ka arī tagad Latvijas mediji strādā Eiropas līmenī. “Piemēram, manis veidotais šovs “Dance Box”, kas san visā Baltijā, un, starp citu, ir vienīgais Latvijā veidotais informatīvi-izklaidējošais radio šovs, kas skan tik lielā reģionā, britu kolēģiem, ar kuriem es sāku sadarboties vēl pirms šī semināra, radīja ļoti pārliecinošu iespaidu. Savukārt es seminārā pārliecinājos, ka mana “pašmācības” programma bijusi veiksmīga un tagad zinu, ka savu darbu tiešām daru pareizi.

Man radās iespēja pārspriest arī tālākus projektus - drīzumā varbūt sākšu sadarboties ar jau pieminēto “Something Else”, lai popularizētu Baltijas deju mūziku,” profesionālo guvumu Lielbritānijā vērtē Bogdans. Tomēr viņš secina, ka seminārā pieredzējis arī citas — cilvēciskas vērtības. “Profesionāļi, ar kuriem mēs tikāmies, jau ir guvuši fantastiskus rezultātus savā jomā, bet dzīvē viņi visi ir ļoti cilvēciski un vienkārši. Mums - mazas valsts pārstāvjiem - bieži šķiet, ka lielā biznesa cilvēki ir aizdomīgi vai iedomīgi. Izrādās, viņi ir tādi paši kā mēs.”

Bogdans sevi dēvē par darbaholiķi un rēķina, ka jau septiņus gadus nav bijis atvaļinājumā - vienmēr gribējies veidot programmas, spēlēt klubos, rakstīt scenārijus, nekad nav bijis laika atpūtai. “Lai arī nedēļa, ko pavadīju Lielbritānijā, nav ilgs laiks, tomēr es paguvu labi atpūsties, saņēmu pozitīvas emocijas un milzum daudz noderīgas informācijas.”

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!