Foto: Publicitātes foto
Skičveidīgs piedāvājums bez konkrētiem risinājumiem satiksmei, taču ar potenciālu nākotnē izveidot veiksmīgu sabiedriskā transporta mezglu – tā "Rail Baltica" ienākšanas plānus Pārdaugavā vērtē pilsētplānotāji, aicinot pilsētu meklēt līdzekļus, lai idejas nepaliktu vien "uz papīra". Pārdaugavas apkaimju biedrības piedāvājumu vērtē kā vispārīgu un pārmet konkrētu risinājumu nepiedāvāšanu, bet tikmēr projekta ieviesējs Latvijā "RB Rail" aicina neskriet vilcienam pa priekšu un sola konkrētākus piedāvājumus piedāvāt turpmākajos projektēšanas posmos.

Visas portāla "Delfi" aptaujātās apkaimes "Rail Baltica" projekta prezentāciju ar piedāvāto risinājumu uzskata par vispārīgu, jo svarīgākie mezgli šobrīd nav detalizēti parādīti un nav iespējams objektīvi par tiem diskutēt. Trauksmes zvanus apkaimes sāka zvanīt jau pēc 15. jūnija sabiedriskās apspriešanas, akcentējot komunikācijas trūkumu no projekta ieviesēju puses, kas noveda pie Liepājas ielas māju iedzīvotāju izbrīna, prezentācijā ieraugot, ka caur viņu dārziņiem tiek plānota jauna ceļa izbūve. Plašāk par situāciju var lasīt šeit.

Taču Liepājas ielas risinājums nav vienīgais, kas satrauc Pārdaugavas apkaimes. Torņakalna attīstības biedrība izsaka bažas par to, ka "Rail Baltica" projekta plānotāji neizrāda pietāti vai rūpes par kultūras un vēsturiskā mantojuma saglabāšanu.

"Torņakalna posms ir vissarežģītākais, tomēr projekta darbinieki neatrada laiku piecus mēnešus, lai sazinātos ar Torņakalna attīstības biedrību un iedzīvotājiem, lai gan ir parakstīts sadarbības memorands. Viņi kā attaisnojumu tam min Covid-19 krīzi, bet e-pasti tās laikā gan nebija atcelti – no projekta puses biedrībai netika sūtīta nekāda informācija, kā tas iepriekš tika solīts," norāda Torņakalna attīstības biedrības vadītājs Valdis Gavars.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!