Iespējams, ka drīzumā kāds Rīgas autobusu parka "Imanta" autobuss izmantos Latvijā, Naukšēnos, ražoto biodīzeli, pavēstīja "Imantas" direktors Pēteris Simažs. Viņš norādīja, ka pagaidām uzņēmums vēl apsver, vai autobusos izmantot biodegvielu, un nekādas konkrētas vienošanās ar firmu "Delta - Rīga", kas ražo biodegvielu, nav panāktas.
Pēc nopietnākām pārrunām tiks sastādīts sadarbības līgums un "Imantas" autobusos varētu izmantot biodīzeļdegvielu, teica Simažs. "Delta - Rīga" izpilddirektors Visvaldis Skujiņš pauda pārliecību, ka "Imantas" autobusi jau nākamnedēļ varētu sākt izmantot uzņēmumā ražoto biodīzeļdegvielu. Simažs to noliedza.

Skujiņš stāstīja, ka pagaidām "Delta - Rīga" sagatavotā degviela ir derīga laika apstākļiem, kad nav aukstāks par mīnus15 grādiem pēc Celsija, bet nākamnedēļ firmai tiks piegādātas piedevas un degvielu varēs izmantot arī ziemā.

Kopumā šogad Naukšēnu rūpnīcā saražotas 200 tonnas biodegvielas, bet uzņēmums var ražot apmēram 10 līdz 15 tonnas dienā. Kā norādīja Skujiņš, pagaidām vēl Latvijā netiek novērtēta degvielas kvalitāte.

Kā ziņots, jau šā gada jūnijā Rīgas domes Vides komitejas priekšsēdētājs Valdis Kalnozols uzdeva Vides departamenta darbiniekiem iesniegt domē priekšlikumus par biodegvielas iespējamo izmantošanu galvaspilsētas sabiedriskajā transportā.

Gandrīz visās Eiropas Savienības valstīs, ASV, Kanādā, Brazīlijā, Indijā un citās valstīs ir izstrādātas un darbojas dažādas programmas atjaunojamās enerģijas, tai skaitā biodegvielas, ražošanas un izmantošanas attīstībai. Eiropas Kopiena šim nolūkam atvēlējusi 1,25 miljardus eiro, nozares attīstības projektus īstenojot līdz 2003.gadam.

Savukārt Zemkopības ministrijas izstrādātās programmas "Biodegvielas ražošana un pielietošana Latvijā" īstenošanai būtu nepieciešami 174,696 miljoni latu, tai skaitā valsts budžeta līdzekļi - 17,349 miljoni latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!