Invalīdiem, bāreņiem un politiski represētajiem transportā biļete būs jāpērk par pilnu maksu; vēlāk to kompensēs
Foto: DELFI

Valdībā iesniegti noteikumu grozījumu projekti par braukšanas maksas atvieglojumiem, kas paredz, ka personām ar pirmo vai otro invaliditātes grupu, personām līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kā arī bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem un politiski represētām personām nāksies sabiedriskā transporta biļeti iegādāties par pilnu maksu un braukšanas izdevumus pēc tam kompensēs Satiksmes ministrija no valsts budžeta.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kompensācija notikšot bezskaidras naudas veidā saskaņā ar sabiedriskā transporta pakalpojuma apmaksu, savukārt pasažieriem transporta pakalpojuma apmaksai jāizmanto tāds maksāšanas līdzeklis, kas ir saistīts ar tādu iestāžu norēķinu kontu, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piedalās noguldījumu garantiju fondā.

Patlaban personām, kurām valsts noteikusi braukšanas maksas atvieglojumus, braukšanas biļetes tiek izsniegtas, uzrādot attiecīgai kategorijai atbilstošu apliecību. Minēto pasažieru uzskaite sabiedriskajā transportā tiek organizēta, izsniedzot tiem braukšanas tiesības apliecinošu dokumentu - biļeti, kurai ir piemērota 100% atlaide.

Ar jauno kārtību tikšot nodrošināts, ka pasažieris pārvadātajam par kompensējamu transporta pakalpojumu veic bezskaidras naudas apmaksu, tādējādi varēšot veikt uzskaiti, kas ir apmaksājis transporta pakalpojumu, kā arī neatkarīgu naudas plūsmas un nodokļu uzskaiti.

Noteikumu grozījumos skaidrots, ka jaunā jaunā kārtība jānodrošina ne vēlāk kā līdz 2016.gada 1.janvārim.

Noteikumu grozījumu projekta anotācijā norādīts, ka esošā uzskaites kārtība ir neprecīza un, iespējams, rada nepamatotus izdevumus valsts budžetam, jo valstij saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir jākompensē pārvadātajiem nesaņemtie ieņēmumi par personu ar braukšanas maksas atvieglojumiem pārvadāšanu.

Projekta tiesiskais regulējums paredz, ka jaunās kārtības ieviešanas rezultātā tikšot ieekonomēts finanšu līdzekļu apjoms, kurš ir paredzēts zaudējumu segšanai personām, kurām ir noteikti braukšanas maksas atvieglojumi, līdz pieciem miljoniem eiro. Sistēmas ieviešana turpmāk nodrošināšot arī bezskaidras naudas norēķinu iespējas sabiedriskajā transportā maksas pasažieriem.

Jaunajos noteikumu grozījumos arī paredzēts svītrot tādas normas, kas līdz šim paredzēja pārvadātājam kompensēt nesaņemtos ieņēmumus par tādu pasažieru pārvadāšanu, kuriem noteikti braukšanas maksas atvieglojumi.

Pārresoru koordinācijas centra vadītājs Pēteris Vilks, kurš ir parakstījis valdībā iesniegtos noteikumu grozījumu projektus, "Nozare.lv" skaidroja, ka jaunās sistēmas, kā viņš dēvēja - elektroniskās sistēmas - ieviešanas jēga esot novērst krāpnieciskās darbības un panākt precīzu uzskaiti, cik cilvēku atvieglojumus izmanto. Patlaban projekts esot tikai saskaņošanas stadijā. Viņš pieļāva, ka būs dažādas ieinteresētās puses ar dažādiem iebildumiem, taču, ko mainot, vienmēr esot arī jāparedz minimālas neērtības.

Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs norādīja, ka ar pārvadātājiem par norēķinu sistēmas maiņu pasažieriem, kuriem pienākas braukšanas maksas atvieglojumi, neviens nav runājis un pārvadātāju viedoklis nav prasīts. "Tā gadās," komentējot situāciju, atzina Salkazanovs. Vienlaikus viņš norādīja, ka šajā gadījumā sistēmas maiņa pārvadātājus būtiski neskartu, jo autobusa vadītājam neesot tik izšķiroši, vai pasažierim pašam jānorēķinās par braucienu un to kompensē pēc tam vai kompensācija pienākas uzreiz.

Kā ziņots, lai nodrošinātu jautājumu par sabiedriskajā transportā pārvadāto personu ar invaliditāti uzskaites un identificēšanas problēmu analīzi un izstrādātu priekšlikumus problēmu risināšanai, tika izveidota darba grupa Pārresoru koordinācijas centra vadībā ar uzdevumu sagatavot un iesniegt Ministru kabinetā priekšlikumus par sabiedriskajā transportā pārvadāto personu uzskaiti un identificēšanu.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Pēteris Vilks Satiksmes ministrija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form