Foto: LETA

Izsludināts atklāts konkurss būvprojekta izstrādei un autoruzraudzībai tramvaja infrastruktūras atjaunošanai un pārbūvei 7. tramvaja maršrutā, pielāgojot šo līniju zemās grīdas tramvaja parametriem, informēja "Rīgas satiksme".

Projekts paredz atjaunot un pārbūvēt 7. tramvaja maršruta līniju posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam "Ķengarags". Kopējais pielāgojamās līnijas garums ir aptuveni septiņi kilometri.

Projektēšanas uzdevumā paredzēta tramvaja sliežu pārbūve no Centrāltirgus ielas līdz Turgeņeva ielai, tostarp divu jaunu pieturvietu platformu izbūve. Tāpat iespēju robežās plānots izbūvēt iekāpšanas-izkāpšanas platformas no Turgeņeva ielas līdz Dienvidu tiltam, kā arī pieturvietu labiekārtošanas darbus.

Plānots pārbūvēt arī sliežu ceļus Maskavas un Fridriķa ielas krustojumā pie tramvaju depo, kā arī Maskavas ielas posmā no Rēznas līdz Ogres ielai un Maskavas ielas krustojumā ar Slāvu ielu, paredzot dzelzsbetona plātņu nomaiņu.

No Ķengaraga ielas līdz galapunktam pie tirdzniecības centra "Dole" plānots pārbūvēt pieturvietu platformas, labiekārtot pieturas un atjaunot sliežu ceļus pieturvietu zonās.

Tramvaja satiksmes uzlabošanai plānots uzstādīt luksoforus. Tāpat tiks organizēti tramvaja satiksmes drošības pasākumi Maskavas ielas krustojumos ar Ķengaraga un Prūšu ielām.

Projektā plānota kontakttīkla konstrukciju un zemsprieguma kabeļu pārbūve un izbūve.

Konkursa piedāvājumi jāiesniedz līdz 5. maijam.

Jau ziņots, ka "Rīgas satiksme" Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā iesniegusi projekta iesniegumu Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma piesaistei Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstībai. Ņemot vērā, ka projektu paredzēts īstenot līdz 2023. gada beigām, "Rīgas satiksme" laicīgi uzsāk nepieciešamos darbus, lai iekļautos noteiktajos termiņos.

Gadā 7. tramvaja maršrutā tiek pārvadāti gandrīz seši miljoni pasažieru, un šis ir otrs noslogotākais tramvaja maršruts Rīgā aiz 1. tramvaja maršruta.

Balstoties uz līdzšinējo pieredzi, nodrošinot zemās grīdas tramvaju kustību, pārvadāto pasažieru skaits tramvajos pieaug vidēji par 6%. Tas liecina, ka iedzīvotāji dod priekšroku sabiedriskajam transportam, kas ir ērts, moderns un pieejams.

Kopējās projekta "Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem" izmaksas plānotas aptuveni 47,9 miljoni eiro.

Plānotais Kohēzijas fonda līdzfinansējums projektam ir 85 % apmērā no attiecināmajām izmaksām jeb 33.7 miljoni eiro, bet 14,2 miljoni eiro ir "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!