Foto: F64
Rīgas domes Satiksmes departaments izstrādājis trīs iespējamos variantus satiksmes ierobežošanai Krišjāņa Barona ielā, noskaidrots domē.

Pirmais variants paredz ierobežot autotransporta kustību pie Matīsa ielas un Stabu ielas uzstādot ceļa zīmi "Iebraukt aizliegts". Pēc Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāja Emīla Jakrina paustā, galvenais ieguvums būtu tāds, ka Krišjāņa Barona ielu vairs nebūtu ērti izmantot tiem autovadītājiem, kuri to izmanto kā alternatīvu Brīvības ielai vai Aleksandra Čaka ielai. Mīnuss šādām izmaiņām - ierobežojumi ir lokālās vietās, līdz ar to citus posmus autovadītāji varēs izmantot tāpat kā līdz šim.

Otrs variants esot "visradikālākais risinājums", jo paredz ar rīkojuma zīmēm ierobežot manevrus teju visos Krišjāņa Barona ielas krustojumos. Proti, līdz ar ceļa zīmju izvietojumu taisni braukt varēs tikai atsevišķos Krišjāņa Barona ielas krustojumos, bet pārējos autovadītājiem būs jānogriežas.

Ar šādu risinājumu tiek nodrošinātas piekļūšanas iespējas pie visiem īpašumiem vienlaikus ielu padarot neērti lietojamu caurbraukšanai. Mīnuss šādam scenārijam būtu, ka autobraucējiem palielinātos nobrauktu kilometru daudzums centrā un vienlaikus palielinātos arī satiksmes plūsma blakus esošajās ielās.

Savukārt trešais variants paredz uzstādīt ceļa zīmes "Braukt aizliegts" katrā kvartālā. Šim scenārijam ir visvairāk trūkumu, jo "Braukt aizliegts" ceļa zīme paredz, ka tā neattiecas uz cilvēkiem, kuri attiecīgajā posmā dzīvo vai strādā. Toties to ir grūti kontrolēt un pārbaudīt, turklāt tas liegtu iespēju pa Krišjāņa Barona ielu pārvietoties arī, piemēram, maksas autostāvvietu klientiem.

Patlaban gan neviens no variantiem apstiprināts nav un departamenta un atbildīgo iestāžu speciālisti, vēl turpina izvērtēt visus variantus un to priekšrocības un trūkumus. Vienlaikus plānots, ka satiksmes izmaiņas Krišjāņa Barona ielā varētu stāties spēkā jau aprīlī, nevis maijā, kā tika paredzēts sākotnēji.

Jau vēstīts, ka Rīgā eksperimentālā kārtā plānots ierobežot satiksmi Krišjāņa Barona ielā. Līdz ar to šī iela būs atvēlēta tikai sabiedriskajam transportam, kā arī velosipēdistiem un gājējiem.

Tas gan tiek plānots tikai kā pilsētplānošanas eksperiments, kura laikā tiks izvērtēta iedzīvotāju reakcija uz šādu aizliegumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!