Nākamnedēļ tiks izveidota Dienvidu tilta pār Daugavu projektēšanas darba grupa, pavēstīja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Kreituss. Viņš norādīja, ka minētajā darba grupā strādās Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja, Pilsētas attīstības departamenta un Juridiskā departamenta speciālisti.
Dienvidu tilts savienos Bauskas ielu pie a/s "Rīgas piena kombināts" un Maskavas ielu pie Slāvu tilta nobrauktuves. Tilta būvniecības izmaksas paredzētas aptuveni 20 miljoni latu. Pašlaik Rīgas domes komitejām izvērtēšanai ir nodots lēmumprojekts par detālā plānojuma projekta izstrādes uzsākšanu Dienvidu tilta pievedceļam pār Daugavu posmā no Daugavas līdz Vienības gatvei un tam piekļautajām teritorijām.

Detālā plānojuma projektā tiks ir precizēta Daugavas kreisā krasta Dienvidu tilta pievedceļa ielas novietne, tiks izstrādāti transporta mezglu risinājumi, konkretizēti gruntsgabalu izmantošanas un apbūves noteikumi, nodrošinot teritoriju attīstību. Pēc detālā plānojuma projekta izstrādāšanas paredzama sabiedriskā apspriešana.

Kreituss norādīja, ka Dienvidu tilta skiču projekts tika sagatavots jau 1997.gadā. Minētajā vietā ūdens dziļums Daugavā ir no pieciem līdz septiņiem metriem un zem tā ir dolomīta slānis, kas ir piemērots tilta būvniecībai.

Konkursu par tilta projekta izstrādāšanu un celtniecības ģenerāluzņēmēju varētu izsludināt nākamā gada vidū, bet tilta būvniecība varētu beigties 2003.gada beigās. Vēl gan lēmums par konkursu izsludināšanu būs jāpieņem Rīgas domei.

Kreituss arī norādīja, ka nav apstājies darbs pie ziemeļu šķērsojuma - iegremdētā tuneļu būvniecības netālu no Rīgas ostas, taču darbs pie šī projekta, pēc Kreitusa teiktā, līdz šim "nav bijis nopietns". Kreituss norādīja, ka Rīgas Tehniskās universitātes speciālisti ir atzinuši, ka tuneļa projekts ir "tehniski vājš", tādēļ būs vēl nepieciešams diezgan ilgs un nopietns darbs, lai projekts virzītos uz priekšu.

Pēc Kreitusa teiktā, iegremdētā tuneļa būvniecība ir ilgstošs process, kas noteikti netiks pabeigts pašreizējā domes sasaukuma laikā. Tāpat tuneļa projekts tuvāko četru gadu laikā neatrisinās sastrēgumu problēmas, ja nebūs arī Dienvidu tilta. Iegremdētā tuneļa izmaksas pašlaik tiek lēstas aptuveni 150 miljonu eiro apjomā. Tuneļa garums ir 1440 metri, savukārt pievedceļu izbūve paredzēta aptuveni triju kilometru garumā.

Pašlaik Rīgas abas daļas pār Daugavu savieno trīs tilti - Salu, Akmens un Vanšu, uz kuriem bieži veidojas sastrēgumi, tādēļ tiek runāts par jaunu Daugavas šķērsojuma vietu būvniecību, lai atrisinātu satiksmes problēmas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!