AFI
Foto: Gundars Bojārs

Lai gan iepriekšējā sasaukuma Rīgas dome jau akceptējusi Daugavas jaunās šķērsojuma vietas tehnisko risinājumu, nolemjot būvēt tuneli, jaunievēlētais Rīgas mērs Gundars Bojārs uzskata par nepieciešamu rīkot plašakās diskusijas.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Šādu viedokli Bojārs pauda intervijā BNS.

Viņš stāstīja, ka runājis ar attiecīgās jomas speciālistiem, kuri uzskata, ka tuneļa celtniecība būtu ārkārtīga dārga un racionālāk būtu būvēt tiltu. Tas izmaksātu divas līdz trīs reizes lētāk.

Bojārs uzsvēra, ka to jāizvērtē speciālstiem, bet viņš ierosinās plašāk diskutēt par šo jautājumu jaunajā domē, prasot speciālistu atzinumu. "Nav starpība - tunelis vai tilts, ja lētāk būvēt tiltu, tad, acīmredzot, jābūvē tiltu", sacīja viņš.

Jaunā šķērsojuma vietas izbūvi varētu finansēt gan no domes dotācijām, kā arī būs nepieciešamas valsts dotācijas, un iespējams piesaistīt arī privātos investorus, uzskata mērs.

Domes akceptētais projekts paredz tuneļa būvniecību pabeigt līdz 2005.gadam. Iespējamās projekta izmaksas ir 150 miljoni eiro. Par to interesi ir izrādījušas gan Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka, gan Eiropas Investīciju banka un citas starptautiskas finansu struktūras.

Paredzēts, ka tunelis savienos Spilves un Bukultu ielas un katrā virzienā tunelī izveidos trīs kustības joslas. Tuneļa trases savienojumu Daugavas rietumu krastā paredzēts izveidot ar Daugavgrīvas ielu, bet austrumu krastā - ar Ganību dambi.

Jaunu Daugavas šķērsojuma vietu ir iecerēts izbūvēt, jo pašlaik uz Rīgas tiltiem bieži veidojas sastrēgumi. Turklāt tunelis, kas atradīsies starp Vanšu tiltu un Rīgas ostu, ļaus smagajam autotransportam, kas dodas uz ostu, izvairīties no Rīgas centrālās daļas šķērsošanas.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form