Foto: F64

Par jauno fotoradaru iepirkšanu un darbības nodrošināšanu atbildīgā varētu būt ”Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD), kam Iekšlietu ministrija (IeM) ierosinājusi uzdot laika posmā no 2013. līdz 2017. gadam ik gadu iegādāties un uzstādīt 20 fotoradarus.

Par to liecina informatīvais ziņojums, kuru pirmdien plānots izskatīt Ministru kabineta komitejā.

Fotoradaru iegādi, saskaņā ar variantu, ko iesaka IeM, plānots segt no CSDD peļņas, attiecīgi samazinot summas, ko CSDD maksā dividenžu maksājumos valsts budžetam – 2013. – 2015. gadā par 700 000 latu katru gadu, bet 2016. un 2017. gadā – par 350 000 latu katru gadu.

Saskaņā ar šo piedāvājumu, ieņēmumi no naudas sodiem, kas piemēroti par fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem, tiktu ieskaitīti valsts pamatbudžeta ieņēmumos,  vienlaikus paredzot budžeta papildu finansējumu Valsts policijai ar fotoradariem saistītās darbības nodrošināšanai.

IeM aplēsusi, ka viena fotoradara iegāde izmaksās 30 000 latu, bet uzstādīšana – 5000 latus.

Plānots arī, ka 2014. gadā ar ikvienu uzstādīto fotoradaru diennaktī tiks fiksēti vismaz 30 pārkāpumi, par kuriem uzliktās soda naudas vidējais apmērs varētu būt 15 lati. Pieaugot fotoradaru skaitam, pieaugtu arī ar tiem fiksēto pārkāpumu skaits un attiecīgi arī ieņēmumi no soda naudām, tāpēc 2018. gadā faktiskie ieņēmumi no ar fotoradaru darbības jau varētu pārsniegt 11,1 miljonu latu.

”Delfi” jau vēstīja, ka iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP) otrdien intervijā LNT raidījumam ”900. sekundes” sacīja, ka fotoradariem uz ceļiem noteikti ir jābūt.

Viņaprāt, būtu ļoti labi, ja tie uz ceļiem atkal parādītos šā gada beigās, taču reāli tas varētu notikt nākamā gada sākumā, jo ir nepieciešams izstrādāt konceptuālo redzējumu - cik radaru ir nepieciešams un kādos posmos tie uz ceļiem tiks izvietoti, bet pēc tam izsludināt publisko iepirkumu.

Iepirkuma rezultāti varētu būt zināmi tikai rudenī, tāpēc tikai tad varētu būt zināms fotoradaru ieviesējs. Kozlovskis sacīja, ka optimālais radaru skaits būtu 130, kā tas bijis arī iepriekšējā iepirkumā.

Kopš pērnā gada 16. decembra uz Latvijas ceļiem vairs nedarbojas fotoradari, kas savulaik tika uzstādīti, pamatojoties uz līgumu ar ”Vitronic Baltic”, kas vēlāk pārdēvējās par ”V-Traffic”.

Privātais komersants tā arī nespēja izpildīt no līguma izrietošās saistības par stacionāro fotoradaru uzstādīšanu, tādēļ pērnā gada nogalē līgums ar uzņēmumu tika lauzts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!