Opozīcijā esošā partija "Jaunais laiks" (JL) aicina Rīgas domi atteikties no vairāku "finansiāli pārdrošu projektu", tostarp Rīgas tēla spodrināšanas kampaņas "Live Riga", īstenošanas, tiem paredzētos līdzekļus vairāku miljonu latu apmērā novirzot sabiedriskā transporta dotācijai, lai nebūtu jāceļ biļešu cenas.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

JL norāda, ka tās rīcībā nonākusi informācija, ka aizkulisēs noris sarunas par sabiedriskā transporta reisu skaita samazināšanu, tādēļ JL "pastiprināti iebilst", ka vienlaicīgi samazinot reisu skaitu, tiek paaugstināta biļešu cena.

JL piedāvā Rīgas domes amatpersonām divus darbības scenārijus: vai nu veikt kvalitatīvu finanšu darbības izvērtējumu pašvaldības uzņēmumā "Rīgas Satiksme" (RS) un atrast tās iekšējos resursos nepieciešamos septiņus miljonus latus vai arī papildus jau piešķirtajai dotācijai 45 miljonu latu apjomā rast iespēju piešķirt vēl trūkstošo summu.

"Šajā brīdī, kad lielākajai daļai rīdzinieku ir samazināti ienākumi, nav vispār pieļaujama doma par biļešu cenu sadārdzinājumu sabiedriskajam transportam," uzskata JL partijas pārstāvis, Rīgas domes deputāts Ēriks Škapars.

Škapars ir pārliecināts, ka, ja trūkstošos septiņus miljonus latu pašvaldība nav spējīga rast uzņēmuma iekšējos resursos, tad tos ir jānovirza no Rīgas domes budžeta, "ja vien domnieki atteiktos no vairākiem mistiskiem projektiem un iecerēm, piemēram, pretrunīgi izveidotā zīmola "Live Riga" un izšķērdīgās pilsētas kanālmalas izgaismošanas, kuru īstenošanai nepieciešami aptuveni 2,5 miljoni latu.

"Atsakoties no vairāku finansiāli pārdrošu projektu īstenošanas, tiem paredzētos līdzekļus vairāku miljonu latu apmērā varētu novirzīt sabiedriskā transporta dotācijai. Tādejādi sabiedrības maciņš netiktu piespiedu kārtā iztukšots uz Rīgas Domes vadības odiozo ieceru rēķina," pauž Škapars.

JL uzskata – biļešu cenas paaugstināšana līdz 60 santīmiem par braucienu neatrisinās RS finansiālās problēmas. "Ņemot vērā vispārējo ekonomisko situāciju valstī, arvien vairāk pasažieru brauks "par zaķi" vai izvēlēsies alternatīvus transporta veidus. Jau šobrīd daudzu pārvadātāju mikroautobusos braukšanas maksa atsevišķos maršrutos ir zemāka nekā sabiedriskajā transportā," norāda partija, piebilstot, ka RS pārvadāto pasažieru skaits pēdējo gadu laikā ir samazinājies – ja 2006. gadā tika pārvadāti 287 miljoni pasažieru, tad prognozes par 2009. gadu liecina, ka varētu tikt pārvadāti vairs tikai 200 miljoni pasažieru.

Portāls "Delfi' jau vēstīja, ka RS plāno braukšanas maksu Rīgas sabiedriskajā transportā paaugstināt līdz 60 santīmiem. Lūgumu ļaut celt biļešu cenas uzņēmums iesniegs Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā. Šo lēmumu uzņēmums pamato ar valdības atteikšanos turpmāk dotēt pasažieru pārvadājumus, savukārt Rīgas pašvaldības budžeta iespējas ir samazinājušās un plānotā dotācija sabiedriskajam transportam 2010.gadā varētu būt par 6 miljoniem latu mazāka nekā šogad.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form