Partijas "Jaunais laiks" (JL) pārstāvis VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) padomē Zigurds Starks uzskata, ka jaunais LDz valdes priekšsēdētājs bija jāizraugās atklātā konkursā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Starks pirmdien neatbalstīja Ainara Šlesera (LPP) padomnieku Uģi Magoni LDz valdes priekšsēdētāja vēlēšanās. "LDz ir viens no lielākajiem valsts uzņēmumiem, tāpēc konkursam bija jābūt nopietnam un kandidatūrai publiski izvērtētai," savu nostāju skaidroja valsts pārstāvis.

JL arī neapmierina, ka partija netika informēta par uzņēmuma vadības maiņu.

"To [izmaiņas LDz vadībā] Satiksmes ministrija veica vienpersoniski," sarunā ar aģentūru LETA apgalvoja JL Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Kārlis Šadurskis. "LDz tagad tiešā veidā vadīs Šlesers un viņa birojs," sacīja politiķis, norādot uz Magoņa līdzšinējo amatu.

JL rūpīgi sekošot, kādu politiku izvēlēsies jaunā uzņēmuma vadība, nepieļaujot, ka peļņu nesošo kravu pārvadi privatizēs, valstij atstājot nerentablo pasažieru pārvadāšanu un LDz infrastruktūru.

Šadurskis noliedza, ka JL būtu ieinteresēta, lai Andris Zorgevics saglabātu savu amatu.

Kā ziņots, pirmdien LDz padome pēc vienošanās ar Zorgevicu atcēla viņu no valdes priekšsēdētāja amata. Par jauno uzņēmuma vadītāju iecelts satiksmes ministra padomnieks Magonis, kas iepriekš bija uzņēmuma padomes priekšsēdētājs, bet augusta sākumā iesniedza atlūgumu.

Kā informē Satiksmes ministrija (SM), Magoņa kandidatūra ir apspriesta un guvusi atbalstu Latvijas Dzelzceļnieku arodbiedrībā. Atbalstu Magonim esot izteikuši arī tranzīta biznesa uzņēmēji.

Pēc LDz padomes priekšsēdētāja, SM valsts sekretāra vietnieka Gunta Mača domām, Magoņa līdzšinējā pieredze tranzīta biznesa un kravu pārvadājumu jomā ļauj cerēt, ka viņš spēs veiksmīgi attīstīt uzņēmumu, sadarbojoties ar partneriem gan Austrumos, gan Rietumos.

Zorgevica viedokli par atcelšanu no valdes priekšsēdētāja amata aģentūrai LETA pagaidām nav izdevies noskaidrot.

Komentējot LDz vadības maiņu, satiksmes ministrs Šlesers norāda, ka jaunajam uzņēmuma vadītājam būs jāspēj veiksmīgi sadarboties ar uzņēmējiem no Ķīnas, kuri jau tuvākajā laikā uzsākšot apjomīgus kravu pārvadājumus maršrutā Ķīna-Baltijas valstis-Rietumeiropa.

Tāpat valdes priekšsēdētājam, pēc viņa domām, ir jāuzņemas iniciatīva un atbildība panākt, ka Latvija nostiprinās par Baltijas jūras reģiona loģistikas un tranzīta centru.

Jaunajam LDz vadītājam būšot jāuzņemas arī iniciatīva projekta "Rail Baltica" virzīšanā, jo tas ir ekonomiski un politiski svarīgs jautājums visam Eiropas Savienības (ES) austrumu reģionam, turklāt tam ir pievērsta arī liela ES un mediju uzmanība.

Kā uzskata ministrs, nepieciešamo uzlabojumu kontekstā Magonis nedrīkst pievilt Latvijas Dzelzceļnieku arodbiedrības cerības, risinot atalgojuma palielināšanas jautājumu.

"Kā satiksmes ministrs esmu stādījis par mērķi panākt būtisku kravu apjoma pieaugumu, konkurences palielināšanu kravu pārvadājumos, kā arī pasažieru pārvadājumu attīstību, tāpēc ir nepieciešams veikt uzlabojumus uzņēmumā un dzelzceļa nozarē kopumā. Esmu pārliecināts, ka jaunais uzņēmuma vadītājs to spēs", norāda Šlesers.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form