Ar skolēnu sacensībām un citiem sportiskiem pasākumiem 27.maijā atklās trīs jaunus velomaršrutus, kuri turpinās padomju gados zināmo "Rubika celiņu", kas ved no Imantas līdz Priedainei.
Jūrmalas mērs Leonīds Alksnis atzina, ka nav izdevies izveidot veloceliņu, papildinot ar jaunu konstrukciju dzelzceļa tiltu, jo pret to iebildis "Latvijas dzelzceļš".

""Dzelzceļš" - tā nu ir institūcija, ar kuru jācīnās kā ar cietoksni," salīdzināja Alksnis.

"Rubika celiņu" izveidoja 80.gadu vidū, kad Rubiks bija Rīgas mērs, vienojoties par to Rīgas un Jūrmalas pašvaldībām. To noasfaltēja līdz Priedainei, kur sākās dzelzceļa tilts un tādu arī atstāja.

Tagad vecajam celiņam būs turpinājums - izstrādāti trīs maršruti 15 kilometru garumā, pa kuriem dažādos veidos varēs nokļūt līdz pat Majoriem.

Lai apbrauktu dzelzceļa tiltu, velosipēdistiem nāksies izmantot autoceļus - no Priedaines stacijas celiņš stiepsies uz autoceļu pār Lielupi un, pārbraucot to, sadalīsies vairākos maršrutos caur Jūrmalu.

Celiņi būs aprīkoti ar ceļa apzīmējumiem, informācijas norādēm un statīviem velosipēdiem. Galvenokārt tie plānoti tā, ka visu maršrutu var izbraukt, no velosipēda nenokāpjot. Tomēr vienā vietā - pie Lielupes stacijas - braucamo nāksies pārnest pār kāpnītēm.

Celiņu iekārtošana Jūrmalas domei izmaksājusi 22 tūkstošus latu. Domes pārstāvji pauda cerību, ka jaunais celiņš piesaitīs vairāk jūrmalnieku un rīdzinieku aktīvam dzīvesveidam, vienlaicīgi ļaujot izmantot videi draudzīgu transportu. Tā būs arī alternatīva dzelzceļa transportam, lai nokļūtu Jūrmalā.

Jau tad, kad pabeidza "Rubika celiņu", bijuši sagatavoti projekti, lai izdarītu piebūvi tiltam, taču neko nav izdevies īstenot.

Tagad divarpus gadu laikā sarunās ar "dzelzceļu" panākts tas, ka dome varēs sagatavot projektus. Tas nozīmē, ka skiču projektu varētu sagatavot šogad vai nākamgad atkarībā no tā, vai pietiks līdzekļu.

Alksnis "Latvijas dzelzceļa" nevēlēšanos sadarboties skaidroja ar inerci, kura no padomju laika saglabājusies par drošības jautājumiem. Toreiz šādi tilti bija apsargāti kā stratēģiskie objekti un cilvēkiem uz tiem uzturēties bija aizliegts. Tomēr Alksnis pauda cerību, ka ar laiku sabiedrībai izdosies pārliecināt dzelzceļniekus par šāda projekta noderību.

Plānots, ka Jūrmalas jaunie celiņi nākotnē varētu iekļauties starptautiskā veloceliņu sistēmā Eiro Velo.

27.maijā Jūrmalā par godu jaunajiem celiņiem notiks plaši pasākumi - sacensības skolēniem velo šķēršļu joslā un satiksmes noteikumu zinībās Bulduros, zīmējumu konkursa darbu izstāde, orientēšanās brauciens ar kontrolpunktiem, velobrauciens "Keggi 2000" no pilsētas domes uz Vaivariem un velokross pa pludmales kāpām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!