Foto: LETA

Latvijas Reģionu apvienības (LRA) Saeimas deputāts Artuss Kaimiņš parlamentā izveidojis darba grupu, kuras mērķis ir panākt sabiedriskā medija iziešanu no reklāmas tirgus.

Sākotnēji plānots piedāvāt redzējumu par Latvijas Radio iziešanu no reklāmas tirgus, bet pēc tam arī par Latvijas Televīzijas.

Darba grupā tostarp ietilpst Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP), Latvijas Radio valdes, reklāmdevēju, komercradio un citi pārstāvji.

LRA Saeimas frakcijas konsultants Atis Zakapistovs informēja, ka katra no iesaistītajām pusēm tiks izklausīta ik pirmdienu Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas telpās un astoņu nedēļu laikā plānots izveidot darba grupas secinājumu melnrakstu.

"Situācija ir sarežģīta, jo katrs no sava skatu punkta redz pasauli citādāk, bet jāpanāk, lai kopā šī procesa laikā izveidotos objektīva bilde," viņš sacīja.

Vairāki darba grupas locekļi rosināja vispirms izpētīt citu Eiropas valstu pieredzi, īpašu uzmanību pievēršot Igaunijai.

Plānots, ka darba grupa nāks klajā ar ziņojumu, kurā būs Latvijas Radio valdes redzējums par nākotnes darbību, NEPLP skatījums par Latvijas Radio lomu sabiedriskā pasūtījuma izpildē, kā arī ieteikumiem cilvēktiesību komisijai. Tāpat ziņojumā būtu Latvijas Radio valdes informācija par ieguvumiem un izdevumiem, piesaistot reklāmdevēju līdzekļus, Latvijas raidorganizācijas un Latvijas Reklāmas asociāciju dati par mediju reklāmas tirgus kropļojumiem, saistībā ar Latvijas Radio dalību reklāmas tirgū.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!