Šovakar LTV 1.kanālā pulksten 19:30 raidījumā “Vērtības. Viedokļi. Vērtējumi” LR satiksmes ministrs Roberts Zīle un pazīstamais ekonomists Uldis Osis centīsies rast atbildi uz jautājumu, cik bīstams Latvijas ekonomikai ir naftas plūsmas apsīkums Ventspilī un cik ilgi šāds stāvoklis turpināsies.
Jau visu gadu regulāri presē lasāmas ziņas par kravu apjoma kritumiem Ventspilī un īpaši tās lielākajā stividorkompānijā “Ventspils nafta”, kas pārkrauj pa cauruļvadu saņemto jēlnaftu. Taču gada nogalē, atsaucoties uz avotiem Krievijas naftas industrijā, medijos parādījās informācija, ka nākamais gads gaidāms vēl bēdīgāks.

Kāpēc viena uzņēmuma problēmas ir tik būtiskas visai sabiedrībai? Jāatgādina, ka “Ventspils nafta” ir uzņēmums, kurā apjomīga akciju pakete pieder Latvijas valstij, tas ir uzņēmums, kura akcijas pieder vairāk nekā desmit tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju, tas ir uzņēmums, kas maksā lielus nodokļus, sponsorē sporta un kultūras norises, tas ir uzņēmums, kuram pieder īpašumi arī daudzās citās, ar tranzītu nesaistītās nozarēs, - kuģniecība, sanatorija, mediji, nekustamie īpašumi. Galu galā “Ventspils nafta” lielā mērā deviņdesmitajos gados bija viens no tiem uzņēmumiem, kas tīri psiholoģiski Latvijas iedzīvotājiem asociējās ar mūsu valsts ekonomikas flagmani.

Kas notiek pašlaik? Vai problēmu motīvi ir politiski, vai ekonomiski? Ko darīt, lai situāciju atrisinātu? Vai tā jārisina pašam uzņēmumam, vai valstij jānāk palīgā? Ar ko “Ventspils naftas” problēmas draud valsts tautsaimniecībai kopumā?

DELFI lasītājiem atgādinām, ka jums iespējams pievienot atsauksmes šim rakstam, stāstot, ko jūs domājat par naftas tranzīta likteni Latvijā. Jūsu viedokļus centīsimies izmantot raidījumā. Tāpat arī ēterā prezentēsim DELFI lasītāju balsojuma rezultātus DELFI “Dienas jautājumā”.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!