Foto: AFP/Scanpix

Notiekot kiberdrošības incidentam, IT vadītāju prioritātes nesakrīt ar patērētāju prioritātēm, secināts jaunākajā KPMG pētījumā "Patērētāju zaudējumu barometrs", portālu "Delfi" informēja ''KPMG Baltics'' mārketinga un komunikācijas vadītāja Lita Grafa.

Pētījumā piedalījušies vairāk nekā 2 000 patērētāju un 1 800 IT informācijas drošības vadītāju. Tajā noskaidrots, ka patērētājus joprojām visvairāk uztrauc tas, ka viņu privātos datus kāds varētu izmantot ļaunprātīgi, un tas, kā drošības incidents ietekmēs viņus personīgi, savukārt mazāk svarīga viņam šķiet incidenta ietekme uz organizāciju. Tāpat aptaujā 69% no patērētājiem atzinuši, ka viņus satrauc lietu interneta tehnoloģijas apdraudējums, bet 37% – finanšu informācijas apdraudējums.

Turpretim divas trešdaļas no KPMG aptaujātajiem IT drošības vadītājiem atzinuši, ka viņu prioritāte ir finanšu zaudējumi un reputācijas risks, nevis notikušā ietekme uz klientu uzticību.

"Lieti pieminēt, ka uzticību pieprasa ne tikai patērētāji, bet arī regulatori. Piemēram, jaunā Vispārīgā datu aizsardzības regula, paredz bargus naudas sodus tiem, kas nespēj savas personas datu saimniecības turēt labā kārtībā, tādējādi pakļaujot riskam savu klientu personas datus," skaidrojis KPMG IT konsultāciju pakalpojumu vadītājs Kaspars Iesalnieks.

Kad notiek drošības incidents, vairums patērētāju – 35% – dod priekšroku problēmas novēršanai nevis atvainošanās saņemšanai – 24%. Gluži pretējās domās ir IT vadītāji, 47% atzīst, ka viņiem svarīgāka būtu atvainošanās nekā detalizētas informācijas sniegšana par novērsto problēmu (8%).

Analizējot atsevišķas nozares atklāts, ka, piemēram, 75% patērētāju uzskata, ka mākoņpakalpojumiem pieslēgtajās ierīcēs būtu jābūt papildu drošības un privātuma nodrošināšanas pasākumiem. Tomēr, kā informē KPMG, šāds uzskats nav veicinājis atbilstošu rīcību: tikai 32% aptaujāto ir ierobežojuši jūtīgu personas datu lietošanu savās ierīcēs, un tikai 32% aptaujāto ir gatavi maksāt vairāk par drošākām ierīcēm.

Savukārt taujāti par mobilajām tehnoloģijām 75% aptaujāto patērētāju norādījuši –viņus satrauc iespēja, ka viņu mobilajā ierīcē savāktos personas datus varētu nozagt vai ļaunprātīgi izmantot. Mobilo ierīču ražotājiem un tīkla pakalpojumu sniedzējiem šī ir iespēja izcelties, stiprinot patērētāju uzticēšanos digitāliem kanāliem tādos sektoros kā veselības aprūpe un bankas, nevis tikai mobilajiem produktiem un pakalpojumiem, kurus viņi piedāvā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!