Foto: F64
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) veiks pārbaudi par Rīgas domes amatpersonu darbību tiesiskumu, piešķirot finanšu līdzekļus Rīgas tēla popularizēšanai.

Pārbaudē KNAB izvērtēs, vai Rīgas domes amatpersonas, viņu radinieki vai darījuma partneri nav bijuši personīgi un mantiski ieinteresēti un nav guvuši nepelnītus labumus, informēja KNAB Korupcijas novēršanas nodaļas galvenais speciālists Andris Vitenburgs.

Kā ziņots, Latvijas reklāmas nozares pārstāvji apšauba zīmola "Live Riga" izveides procesa caurskatāmību un patieso labuma guvēju, liecina biznesa informācijas portāla "Nozare.lv" veiktā aptauja.

Kā ceturtdien preses konferencē žurnālistiem skaidroja Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC), zīmols "Live Riga" tiks reklamēts tikai ārzemēs, tādēļ nav pamata bažām, ka reklāma Rīgas domes vadībai varētu palīdzēt nākamajās Saeimas vēlēšanās.

Šlesers pauda nožēlu, ka viņa vēlme rīkoties aktīvi un pilsētai "mirušajā sezonā" piesaistīt tūristus saņēmusi nepelnītu kritiku. "Ar iniciatīvu nāca tūrisma nozare, un kas gan labāk par viņiem var zināt, kas ir vajadzīgs," teica politiķis.

Vicemērs uzsvēra, ka "neviens santīms netiks tērēts šeit" un visus izdevumus kontrolēšot nozares speciālisti. "Rīgas pašvaldība pati tieši darba vietas neradīs, pašvaldība tikai radīs apstākļus darba vietu radīšanai. Tiks piesaistīti tūristi, un nozarē radīsies jaunas darba vietas."

"Ja kādam ir problēmas ar to, ko mēs darām, tad tās ir viņa paša problēmas," uz žurnālistu tincināšanu atcirta Šlesers.

Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) norādīja, ka par zīmola veidošanu galvaspilsēta nav maksājusi.

Ušakovs iepriekš noliedza, ka Rīgas reklamēšanai paredzētā nauda pamatā grozīsies "airBaltic" kabatās, turklāt uzsvēra, ka izskanējušie pieci miljoni latu pašlaik ir vien virtuāli līdzekļi, proti, šāda summa ir rezervēta, tomēr nav teikts, ka visi līdzekļi tiks izlietoti.

Savukārt "airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags, atbildot uz jautājumiem, cik līdz šim izmaksājusi jaunā Rīgas zīmola izstrādāšana un kādēļ zīmola izstrādāšanas konkursā tika uzaicinātas atsevišķas firmas, nevis rīkots atklāts konkurss, atbildēja: "Mūsu uzdevums ir operatīvi un efektīvi piesaistīt Rīgai starptautiskos tūristus, kuri ar saviem izdevumiem papildina Latvijas ekonomiku. Tāpēc izvēlamies, mūsuprāt, labākos veidus, kā šo mērķi sasniegt."

"airBaltic" norāda, ka konkursā tika pieaicinātas desmit pieredzējušas starptautiskas reklāmas un mārketinga aģentūras. Tām tika izvirzīts darba uzdevums, un tika izraudzīts kvalitatīvākais un ekonomiskākais no piedāvājumiem. Tas ir sākotnējais ieguldījums jaunizveidotā Rīgas Tūrisma attīstības biroja darbības uzsākšanai. Turklāt jaunā zīmola izveide nav prasījusi miljonu.

Rīgas tūrisma attīstības birojs būs atbildīgs par Rīgas tūrisma stratēģijas plānošanu un īstenošanu. Organizācijā apvienojušās - Rīgas dome, Latvijas nacionālā lidsabiedrība AS "Air Baltic Corporation", Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija un Latvijas Tūrisma aģentu asociācija. Nodibinājums kā savas darbības radītā zīmola vadmotīvu izvirzījis principu - "Labi rīdziniekam, labi tūristam".

Tūrisma attīstības biroja dibinātāju balsu sadalījumā 70% pieder Rīgas domei, bet pārējiem partneriem katram pa 10%. Biedrībā darbosies pieci cilvēki, bet tā administrācijas izmaksas nepārsniegs 5% no kopējā budžeta.

1.oktobrī plašākai sabiedrībai pirmo reizi tika prezentēts Vācijas kompānijas "Embassy" izstrādātais zīmols "Live Riga", ar kura palīdzību Rīga turpmāk tiks popularizēta ārvalstu tūristu piesaistīšanai.

Konkursā par zīmola izstrādi kopumā piedalījās desmit kompānijas, no kurām finālam kvalificējās trīs. Uzvarētāji ir starptautiski atzīta kompānija, kas pērn izstrādājusi un realizējusi reklāmas kampaņu Berlīnei - "Be Berlin". Tāpat starp uzņēmuma klientiem ir tādi uzņēmumi kā "Renault", "Bosch" un "Lufthansa".

Zīmola "Live Riga" autoru "Embassy" pārstāvis Andreass Maks pastāstīja, ka Rīgai piemīt unikāla identitāte, kura balstās uz tradīcijām. Visapkārt Rīgā ir sastopams jaunā un tradicionālā apvienojums, kur īpaša uzmanība tiek pievērsta detaļām.

"Rīgai ir jābūt ziemeļu galvaspilsētai. No Eiropas perspektīvas Rīga ir pārsteidzoši ziemeļnieciska, pārsteidzoši pilsētnieciska un ar pārsteidzoši labiem savienojumiem," sacīja Maks.

Rīga ir četru burtu nosaukums, kuru var sasaistīt ar virkni četru burtu darbības vārdiem, tādējādi aicinot izdzīvot Rīgu, kas ir arī zīmola nosaukums - "Live Riga". Šis četru burtu zīmols, kuram var patapināt tādus zīmolus kā "Stay Rīga" (Paliec Rīgā), "Work Rīga" (Strādā Rīgā) ir platforma, bet piepildīt šo platformu vajadzēs pašiem rīdziniekiem, sacīja Maks.

Kā pirmie ar Rīgas jauno zīmoli tiks iepazīstināti iedzīvotāji svarīgākajos Rīgas mērķa tirgos - Vācijā, Zviedrijā, Somijā, Norvēģijā, Krievijā, Ukrainā, kā arī Lietuvā un Igaunijā, sacīja RTAB pārstāve Antra Laumane. Plānots, ka aktīvas darbības rezultātā tūrisma nozares īpatsvars iekšzemes kopproduktā pieaugs par 15%-20% gadā, uz katriem piesaistītajiem miljons tūristiem tiks izveidoti 10 000 jaunu darba vietu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!