Kompensēs radušos zaudējumus pasažieriem, kuri lidostas dēļ nokavē reisu
Foto: DELFI

Pasažieriem, kas ieradušies lidostā divas stundas pirms lidojuma un lidostas vainas dēļ to nokavē, lidosta kompensē tiešos radušos zaudējumus, portālu "Delfi" informēja starptautiskās lidostas "Rīga" pārstāvis Edgars Vilcāns.

Lidostā norāda - ja pasažieris ir nonācis situācijā, kad, neskatoties uz savlaicīgu ierašanos, lidostas vainas dēļ viņš nokavē savu lidojumu, lai pieprasītu kompensāciju par tiešajiem radītajiem zaudējumiem, pasažierim ir jāaizpilda pretenzijas pieteikuma forma.

Tā atrodama gan lidostas "Rīga" mājaslapā, gan arī termināļa informācijas centrā. Katra pasažiera pretenziju tiks izskatīta individuāli, izvērtējot konkrētās situācijas apstākļus.

Kā skaidro Vilcāns, strauji augošais pasažieru skaits prasa lielāku lidostas resursu iesaisti un efektīvus risinājumus pasažieru plūsmas organizēšanā. Vienlaikus lidosta apzinās esošā termināļa iespējas un kapacitāti, kas ievērojami ierobežo iespējamos risinājumus.

"Mēs ar atbildību izturamies pret pasažieru ērtībām un vajadzībām, vienlaikus risinām jautājumu par darbinieku slodzi, ko radījusi esošā termināļa kapacitāti pārsniegusī pasažieru plūsma. Jaunais terminālis ir projektēšanas stadijā, taču jārod risinājumi arī esošajos apstākļos", atzīst lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Šobrīd lidostai "Rīga" ir divi galvenie risinājumi. Pirmais – turpināt informēt pasažierus ierasties lidostā vismaz divas stundas pirms plānotā reisa, kā arī savlaicīgi un pareizi sagatavoties drošības kontroles procedūrai. Viens pasažieris, kas ir pilnībā sagatavojies drošības kontrolei (iepakojis šķidrumus, atbilstoši prasībām, novilcis virsdrēbes, noņēmis siksnu vai citus aksesuārus, no rokas bagāžas izņēmis datoru, planšeti vai ārējās baterijas utt.) vidēji ietaupa 30 sekundes no drošības kontrolē pavadītā laika.

Tādējādi tā saucamajās "pīķa stundās", kurās vidēji ik stundu drošības kontroli iziet ap 1000 pasažieru, pareizi sagatavojies pasažieris var paātrina rindas kustību, un drošības darbinieki var apkalpot vidēji par 15% vairāk pasažieru. Otrais – celt darbinieku motivāciju, kas ļaus efektīvāk un operatīvāk veikt drošības kontroles procedūras, saglabājot augstās drošības prasības.

Vilcāns norāda, ka ņemot vērā darbinieku vēlmes un lidostas iespējas, algas regulāri tiek pārskatītas, piemēram, šogad tās palielinātas par vidēji 15%; proporcionāli lielākais pieaugums ir tieši zemāko algu saņēmējiem.

"Jau šobrīd apzinām ierosinājumus un priekšlikumus, kas celtu darbinieku apmierinātību. Tās apkoposim un iesniegsim lidostas valdei. Iepriekš esam tikuši sadzirdēti, tāpēc ceru, ka tā tas būs arī šoreiz," atzīst Latvijas Lidostu darbinieku arodbiedrības vadītājs Juris Štekelis.

Source

www.DELFI.lv
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form