Konkurences padome: ieteicamā maksa par braucienu taksometrā rada cenu paaugstināšanas riskus
Foto: Shutterstock

Konkurences padome uzskata, ka Latvijas Taksometru arodbiedrības lēmums ieviest konkrētu ieteicamo maksu par braucieniem atsevišķos maršrutos, var radīt risku, ka šāds ieteikums var kalpot par iemeslu nepamatotai cenu paaugstināšanai un saskaņošanai, īpaši to taksometru pārvadātāju vidū, kas šos braucienus var veikt un veic par lētāku maksu, informēja Konkurences padome.

Konkurences padome norādīja, ka izmaksas, kas veido tarifu, katram pārvadātājam atšķirībā no automašīnu veida, nolietojuma, skaita, tehniskā stāvokļa, vadītāju darba algām utt. var būtiski atšķirties. Līdz ar to katram pārvadātājam tarifs arī ir atšķirīgs.

Konkurences padome informēja, ka konkurences tiesību praksē viens no biežāk izplatītajiem aizliegtu vienošanos veidiem skar nozaru asociāciju lēmumus vai vienošanās par cenām. Lai arī maksimālo cenu noteikšana pati par sevi neierobežo godīgu konkurenci un pat aizsargā patērētāju, neliekot tam pārmaksāt un vienlaikus saglabājot cenu dažādību, tomēr minētajā gadījumā ir rūpīgi jāvērtē risks, vai arodbiedrības biedri ar zemākām reālajām izmaksām par braucieniem šīs vienošanās rezultātā nepamatoti nepaaugstina cenas līdz minētajam līmenim, tādējādi faktiski īstenojot aizliegtu vienošanos.

Latvijā ir bijuši vairāki gadījumi, kad asociācijas, aizbildinoties ar nozares sakārtošanu, veikušas godīgas konkurences pārkāpumus, kas ierobežojušas patērētāju vai klientu izvēles iespējas, norādīja Konkurences padome.

"Tā vietā, lai arodbiedrība steigtos ar vienotas maksimālas 25 vai 30 eiro maksas piedāvājumu, es ieteiktu pašreizējā situācijā vairāk domāt par nozares pašattīrīšanos no krāpniecībām un stingrākām ētikas prasībām taksometru vadītājiem attiecībā pret pasažieriem, tajā skaitā, kaut vai pirms iekāpšanas informējot pasažieri par aptuveno brauciena attālumu un maksu, lai, sasniedzot galamērķi, nav nepatīkamu pārsteigumu par pārmērīgiem rēķiniem," sacīja Konkurences padomes priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama.

Jau ziņots, ka Latvijas Taksometru arodbiedrība ārkārtas sapulcē nolēmusi, ka no jūlija klientiem maršrutā lidosta "Rīga"-Centrs un lidosta "Rīga"-Jūrmala (Majori) jāpiemēro tarifi tā, lai kopējā maksa par braucienu būtu ne vairāk kā 25 eiro, bet maršrutos no lidostas uz citiem Rīgas pilsētas rajoniem - ne vairāk kā 30 eiro.

Jau vēstīts, ka Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) otrdien pēc koalīcijas partiju sanāksmes sacīja, ka darba grupai divu nedēļu laikā būs jānāk klajā ar konkrētiem priekšlikumiem situācijas risinājumam taksometru pārvadājumu jomā. Darba grupās darbosies Satiksmes ministrijas (SM), Tieslietu ministrijas, Iekšlietu ministrijas un Ekonomikas ministrijas pārstāvji.

SM parlamentārais sekretārs Edgars Tavars (ZZS) sacīja, ka likumā nepieciešams ietvert deleģējumu valdībai noteikt maksimālu tarifu taksometru pakalpojumiem noteiktās vietās. Konkrētais objektu skaits vēl tiks vērtēts, bet pašlaik runa ir par lidostu "Rīga", Rīgas pasažieru ostu un Centrālo staciju.

Tāpat ziņots, ka ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (V) nosūtījis vēstuli vairākām atbildīgajām valsts institūcijām, aicinot risināt "taksometru jautājumu" Rīgas lidostā, jo tas esot valsts reputācijas, tūrisma attīstības un investīciju piesaistīšanas jautājums.

Lidostas "Rīga" pārstāve Laura Karnīte sacīja, ka lidostas iespējas rīkoties "taksometru jautājumā" ierobežo Administratīvās tiesas lēmums, kas nosaka, ka lidosta nekādā veidā nedrīkst iejaukties taksometru pakalpojumu sniegšanas organizēšanā lidostas publiskajā teritorijā, tādējādi problēmas ar taksometru pakalpojumiem lidostā atrisināsies, kad tiks sakārtota situācija taksometru nozarē kopumā.

Source

LETA

Tags

Edgars Rinkēvičs Ekonomikas ministrija Iekšlietu ministrija Konkurences padome Māris Kučinskis Ministru prezidents Satiksmes ministrija Tieslietu ministrija
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form