Tādējādi negodīgas konkurences un maldinošas un salīdzinošas reklāmas lietas tiks skatītas vispārējās jurisdikcijas tiesās, atbrīvojot valsts resursus no lietas izpētes un pierādījumu savākšanas lietās, kurās netiek nodarīts būtisks kaitējums konkurencei un sabiedrības interesēm. Vēršanās tiesā arī nodrošinās, ka prasības būtu pamatotākas, jo prasītājs pirms prasības celšanas būtu spiests pats veikt dziļāku lietas analīzi, rūpīgāk pamatot savu prasījumu, kā arī ņemt vērā iespējamos tiesvedības izdevumus.
Grozījumi arī nodrošinās, ka Konkurences padomei nebūs jāizvērtē tirgus dalībnieku apvienošanās, kas pēc savas būtības neatstāj būtiskas sekas uz konkurenci, jo viens no apvienošanās dalībniekiem ir mazs uzņēmums.
Apvienošanās ziņojums nebūs jāiesniedz, ja viena no apvienošanās dalībniekiem apgrozījums iepriekšējā finanšu gadā nepārsniegs vienu miljonu latu.
Vienlaicīgi ar grozījumiem Konkurences likumā tiek virzīti un akceptēja grozījumus Reklāmas likumā un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā.
Likumprojekts "Grozījumi Reklāmas likumā" paredz izņemt no reklāmas uzraugošo iestāžu saraksta Konkurences padomi gadījumos, kas reklāmai nav būtiskas ietekmes uz konkurenci kopumā, un līdzšinējās tās kompetencē esošās lietas atdot izskatīšanai tiesai. Pārējo reklāmas uzraudzības iestāžu kompetence netiek mainīta.
Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" paredz svītrot no Konkurences padomes kompetences 166.13 panta piemērošanu, kas paredzēja atbildību par aizliegtas reklāmas izplatīšanu.