Galvenās problēmas attīstībai Rīgā pēc jaunā attīstības plāna apstiprināšanas būs privatizācijas jumta likumā un vispārīgajos būvnoteikumos ietvertās normas, uzskata Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Edmunds Krastiņš (TP).
Piektdien, tiekoties ar Amerikas Tirdzniecības kameras pārstāvjiem, Krastiņš skaidroja, ka attīstību apgrūtinās nosacījums, ka pašvaldība nedrīkst iznomāt savus īpašumus ilgāk kā uz 12 gadiem, kā arī nosacījums, ka publiskā apspriešana jārīko visām ēkām, kuras ir augstākas par pieciem stāviem un kurās var uzturēties vairāk nekā 100 cilvēku.

Viņš norādīja, ka nākamgad plānots Rīgas domē ieviest elektronisko dokumentu apriti, lai atvieglotu attīstības projektu saskaņošanu.

Krastiņš uzsvēra, ka attīstības plāns atrisinās daudz problēmu, kas līdz šim kavēja pilsētas attīstību. Piemēram, plāns paredz atrisināt iekškvartālu apbūves problēmas, kā arī aizliedz būvēt daudzdzīvokļu mājas privātmāju teritorijās, tā attīstot labvēlīgu dzīves vidi pilsētā.

Lai risinātu transporta problēmas, paredzēti trīs pasākumi - valsts un pašvaldības iestādes tiks virzītas ārpus pilsētas centra, tiks veidots apvedceļš pa Dienvidu tiltu, Ziemeļu šķērsojumu un to trašu savienojumiem, kā arī tiks ieviesta "Park&ride" sistēma.

Krastiņš akcentēja, ka nākotnē plānots attīstīt arī privāto un publisko partnerību (PPP). Viens no pirmajiem PPP projektiem Rīgā esot Dienvidu tilts. Visticamāk, arī Ziemeļu šķērsojuma projektu nāksies veidot kā PPP projektu. Lucavsalas attīstība plānota, arī izmantojot PPP modeli.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!