Pirmais kuģis ar norvēģu lietotām riepām, kas Latvijā atradās divus gadus, atstās Latviju novembra otrajā nedēļā, bet otrais kuģis - drīz pēc tam.Pirmie 57 vagoni ar riepām jau ceturtdien no Rēzeknes stacijas, kur atradās daļa riepu, devās uz Rīgas ostu.
Rēzeknes stacijā atrodas vēl 24 vagoni ar riepām, kurus transportēs uz ostu novembrī, kad pienāks otrs kuģis, sacīja Šilakins. Savukārt Rīgas muitas zonā esošas riepas izvedīs pēc tam un tās arī transportēs ar otro kuģi.

Novebra sākumā Norvēģijas puse noslēdza līgumu ar Latvijas ekspeditorfirmu "Lat - Fin Agency", kas nodarbojas ar riepu izvešanu.

Jau vairākkārt vēstīts, ka Norvēģijas puse vairākkārt apliecināja gatavību izvest riepas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija cerēja, ka tas tiks izdarīt līdz vasaras beigām.

Tehnisko problēmu, atvaļinājumu un citu iemeslu dēļ šis process aizkavējās. LDz savu gatavību izvest riepas pauda jau vasaras vidū, apliecinot, ka vagoni, kuros ir sakrautas riepas, ir darba kārtībā un gatavi sākt ceļu uz Rīgas ostu, no kurienes plānots transportēt riepas uz Norvēģiju.

Norvēģija apņēmusies izvest visas lietotās riepas, kas atrodas Rēzeknes dzelzceļa stacijā, lai iznīcinātu tās videi draudzīgā veidā. Pretimnākot Norvēģijai, Latvija kravu neapliks ar nodokļiem un nodevām. Norvēģija kravu izvešanai paredzējusi apmēram 100 tūkstošus norvēģu kronu.

Kopš 1998. gada septembra aptuveni 100 dzelzceļa vagoni ar lietotām riepām, ko vides speciālisti klasificē kā atkritumus, atrodas Rīgas un Rēzeknes muitas zonās, jo kravas adresāts - Krievija - ekonomisko grūtību dēļ atteicās tās pieņemt.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!