Aviosabiedrība "airBaltic" turpina maldināt ceļotājus par spīti nule kā juridisku spēku ieguvušai ES direktīvai, kas vērsta pret maldinošu un agresīvu reklāmu, kā arī Latvijas institūciju lēmumiem, piektdien raksta "Dienas Bizness".
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) vēl vasarā atzina, ka "airBaltic" aviobiļešu rezervācijas mājas lapā internetā ieviestās izmaiņas rada situāciju, ka klients samaksā par pakalpojumu, kuru nav izvēlējies. Proti, iegādājoties aviobiļeti "airBaltic" mājas lapā, klients jau pēc noklusējuma piekrīt samaksāt par iespēju mainīt lidojuma laiku vai datumu. Īpaši mulsinošas šīs izmaiņas bija klientiem, kas pieraduši pie iepriekšējās kārtības, kurā šī iespēja bija jāizvēlas pašam.

Šāda situācija ir pretrunā ar ES normatīvajos aktos atrunātajām patērētāju tiesībām. Saskaņā ar PTAC lēmumu, mēneša laikā pēc administratīvā akta stāšanās spēkā "airBaltic" šī situācija bija jālabo. Lidsabiedrība PTAC lēmumu pārsūdzēja Ekonomikas ministrijā, taču tā atbalstīja PTAC lēmumu. "airBaltic" ministrijas lēmumu tiesā neesot pārsūdzējusi, taču kompānijai uzliktie pienākumi nav izpildīti.

"Tā vietā, lai izpildītu lēmumā noteikto, viņi mājas lapā pievienojuši vēl vienu pozīciju, kuru pasažieris jau pēc noklusējuma apmaksā. Tādēļ PTAC uzsāks lēmuma piespiedu izpildīšanas procedūru," laikrakstam stāstījusi PTAC pārstāve Sanita Biksiniece.

"airBaltic" jaunais maksājums paredz maksāt par to, lai pasažieris varētu atgūt samaksāto naudu, ja "sakarā ar akūtu slimību nevarēs doties ceļojumā". Patērētāju tiesības aizsargājošie likumi nosaka, ka iegādāties papildu pakalpojumus tam jāļauj brīvi izvēlēties, nevis agresīvi spiest apmaksāt servisu, kas nav nepieciešams.

Kopumā, ja pasažieris pieradis pie mazāk agresīvas patērētāja apkalpošanas politikas, tam viena biļete sadārdzinās par 24 latiem, norāda laikraksts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!