Foto: DELFI Aculiecinieks
Ja samazinātā PVN likme pasažieru pārvadājumos no 10% pieaugs līdz 21%, tad būs jāpārtrauc sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšana lauku un mazapdzīvotajos rajonos, vēstulē finanšu ministram Einaram Repšem (JL) norādījis satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK).

Par to sestdien raksta laikraksts "Latvijas Avīze".

Turklāt neadekvāti samazināsies sabiedriskā transporta pakalpojumu apjoms, un iedzīvotāji nevarēs atļauties izmantot sabiedrisko transportu - tas būs kļuvis par dārgu. Tādējādi PVN likmes celšana un valsts dotācijas samazinājums var sagraut sabiedriskā transporta sistēmu.

Tāpat valsts nevarēs nodrošināt sabiedriskā transporta pakalpojumus sociāli neaizsargātām pasažieru grupām, tostarp pirmsskolas vecuma bērniem, invalīdiem, bērniem - bāreņiem un politiski represētajām personām. Gerhards arī brīdina, ka, ceļot PVN likmi, būtiski pieaugs nelegālo pārvadātāju skaits, palielinot ēnu ekonomiku.

Satiksmes ministrija aplēsusi, ka, palielinot PVN likmi un nepaaugstinot biļešu cenas, no valsts budžeta pasažieru pārvadātāju dotēšanai nākamajā gadā papildus vajadzēs 10,3 miljonus latu.

Tikmēr Finanšu ministrija norāda, ka samazinātās likmes atcelšana sabiedriskajam transportam valsts budžetā papildus ļaus saņemt 9,84 miljonus latu. Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs laikrakstam "Latvijas Avīze" šādu skatījumu nosaucis par vienpusēju. "Likmes celšanas gadījumā valstij un pašvaldībām sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem būs jāsedz 20 miljonu latu lielie zaudējumi. Tas ir uz pusi vairāk nekā FM prognozēto 9,854 miljonu latu ieguvums," sacījis Salkazanovs. Viņš skaidrojis, ka, samazinoties pārvadāto pasažieru skaitam, būs mazāk maršrutu, mazāk tērēs dīzeļdegvielu, par kuru uzņēmumi maksā akcīzes nodokli, kā arī vajadzēs atlaist darbiniekus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!