Saeima ceturtdien galīgajā lasījumā atbalstīja likuma grozījumus, kas paredz noteikt lielākus sodus par būtisku braukšanas ātruma pārsniegšanu, portāls "Delfi" uzzināja Saeimā.

Savukārt sankcijas par nelielu ātruma pārsniegšanu paredzēts samazināt.

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā paredz, ka par ātruma pārsniegšanu līdz 10 kilometriem stundā (km/h) turpmāk vieglo automobiļu vadītājiem  būs tikai brīdinājums, savukārt kravas auto vadītājiem varēs izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu 10 eiro apmērā.

Par ātruma pārsniegšanu no 11 līdz 20 km/h vieglajiem automobiļiem ārpus apdzīvotām vietām paredzēts brīdinājums vai 20 eiro naudas sods, bet apdzīvotās vietās - brīdinājums vai 40 eiro naudas sods. Smago automobiļu vadītājiem par šādu pārkāpumu būs jārēķinās ar attiecīgi brīdinājumu vai 40 eiro sodu ārpus apdzīvotām vietām un 80 eiro sodu apdzīvotās vietās.

Ja ātrums pārsniegts no 21 līdz 30 km/h, vieglo auto  vadītājiem ārpus apdzīvotām vietām būs jāmaksā vairāk nekā divas reizes lielāks sods - 40 eiro, bet apdzīvotās vietās  - 80 eiro apmērā. Par ātruma pārsniegšanu no 31 km/h līdz 40 km/h, nāksies šķirties no attiecīgi 80 vai 160 eiro līdzšinējo 55 vai 85 eiro vietā, bet par 41 km/h līdz 50 km/h - 160-220 eiro vai 240-320 eiro  līdzšinējo 85 un 120-140 eiro vietā.

Savukārt par lielākiem ātruma pārkāpumiem iespējamā soda nauda pieaugs vēl straujāk. Ja patlaban vieglajiem automobiļiem par ātruma pārsniegšanu no 51 līdz 60 km/h sods ir no 120 līdz 140 eiro, pēc likuma spēkā stāšanās sods paredzēts robežās no 240 līdz 320 eiro, kā arī uz trim mēnešiem tiks atņemtas tiesības.

Par ātruma pārsniegšanu virs 60 km/h sods plānots robežās no 360 līdz 480 eiro līdzšinējo 210-430 eiro vietā, atņemot tiesības uz pusgadu. Par pārkāpumiem apdzīvotās vietās un ar kravas auto paredzēti vēl bargāki sodi.

"Starp Eiropas valstīm Latvijā ir vismazākie sodi par atļautā ātruma pārsniegšanu un lielākais ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits uz miljonu iedzīvotāju," iepriekš uzsvēra Saeimas Juridiskās komisijas vadītājs Gaidis Bērziņš (NA).

Kā argumentus pret straujāku naudas sodu palielināšanu deputāti minēja gan iedzīvotāju ierobežoto maksātspēju, gan slikto ceļu stāvokli un ielu apgaismojumu, kas arīdzan bieži vien kalpo par iemeslu traģiskām avārijām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!