'Lattelecom' un 'Baltcom' televīzijas pakās kanālu 'Rossija RTR' aizstās 'Pjatij kanal'
Foto: Kadrs no video

Atbilstoši Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) lēmumam no šodienas pārtraukt retranslēt kanālu "Rossija RTR" televīzijas programmās, telekomunikācijas uzņēmums "Lattelecom" un kabeļoperators "Baltcom" aizliegto kanālu aizstās ar "Pjatij kanal", liecina "Lattelecom" un "Baltcom" informācija mājaslapā.

"Lattelecom" informē, ka "Rossija RTR" retranslācija pārtraukta gan "Helio" interaktīvajā televīzijā, gan "Helio" virszemes televīzijā. Savukārt no 11. februāra "Rossija RTR" kanālu automātiski aizstās "Pjatij kanal".

Tāpat no 1. februāra pārtraukta arī trīs "Helio iTV" Krievijas tematiskajā pakā esošo televīzijas kanālu "Kinokomediya", "Kuhnya" un "Rodnoye kino" retranslācija. Kā sacīts "Lattelecom" paziņojumā, reitingi jeb skatītāju interese par šiem kanāliem līdz šim bijusi zema, turklāt līguma termiņš par šo kanālu retranslācijas tiesībām ir beidzies, un līdz ar kanālu retranslācijas tiesību īpašnieku maiņu, nav izdevies vienoties par skatītājiem izdevīgiem nosacījumiem.

Savukārt "Baltcom" informē, ka "Pjatij kanal" interaktīvajā, digitālajā un analogajā televīzijā kanālu pārslēdz automātiski no šodienas.

Jautāti, vai pēc tam, kad beigsies "Rossija RTR" retranslācijas aizliegums, kanālu televīzijas programmās atjaunos, "Baltcom" aģentūrai LETA atzīmēja, ka kanālu atjaunos, jo skatītāju pieprasījums pēc tā esot liels.

No 4. februāra stājas spēkā NEPLP lēmums uz trīs mēnešiem aizliegt Latvijā retranslēt un izplatīt televīzijas programmu "Rossija RTR".

NEPLP lēmumu vēl ir iespējams pārsūdzēt, taču tas neapturēs tā darbību.

Kā informēja NEPLP informācijas centrā, padome pārkāpumus - naida runu un kara kurināšanu - konstatējusi "Rossija RTR" raidījumos "Vakars ar Vladimiru Solovjovu" un "60 minūtes". Kopumā lēmumā uzskaitīti un analizēti seši konkrēti raidījumi laika posmā no 2017.gada 31.maija līdz 2018.gada 22.maijam.

Piemēram, 2018. gada 22. maija raidījumā "Vakars ar Vladimiru Solovjovu" tā vadītājs nepārprotami un atkārtoti vērsis naidīgus izteikumus pret daļu Ukrainas valstij piederīgo, precīzāk, raidījuma vadītājs paziņojis, ka daļa ukraiņu, kas esot "banderovieši", ir jāpakar un jānošauj. Turklāt raidījuma vadītājs Solovjovs daļu ukraiņu nodēvējis par neglābjamiem nacistiem, antisemītiem un bandītiem.

Savukārt 2018. gada 11. janvāra raidījumā "60 minūtes" vairākkārt konstatēts, ka Krievijas politiķis Vladimirs Žirinovskis aicina veikt militāras darbības Ukrainas teritorijā. Tāpat vairākkārt konstatēta naida kurināšana pret ukraiņiem, apgalvojot, ka ukraiņi ir nelieši, neģēļi, bandīti, skaidrots NEPLP paziņojumā presei.

Pirms lēmuma pieņemšanas NEPLP veikusi virkni konsultāciju un vērsusies pie Latvijas un starptautiskajiem ekspertiem. Austrumeiropas politikas pētījumu centrs par vienu no raidījumiem savā atzinumā konstatējusi, ka tajā propagandētais ir kvalificējams kā naida kurināšana pret Ukrainas valsts piederīgajiem, atzīmēja NEPLP.

"Hibrīdkara apstākļos Kremļa propagandas rupors, aiz kura stāv milzu finanšu resursi, savus instrumentus ir izvietojis dažādās valstīs. Par to liecina fakts, ka "Rossija RTR" nav Krievijā, bet gan Zviedrijā, tātad Eiropas Savienībā, reģistrēta programma," uzsvērts NEPLP paziņojumā. Tādēļ NEPLP ir nosūtījusi paziņojumus Eiropas Komisijai un Zviedrijas mediju regulatoram "Swedish Press and Broadcasting Authority" par konstatētajiem Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma un Direktīvas 6.panta pārkāpumiem, aicinot iespēju rast pusēm pieņemamu risinājumu atkārtotu pārkāpumu gadījumā.

Padome uzsvēra, ka retranslācijas ierobežošanas mērķis un uzdevums ir motivēt ārvalsts elektronisko plašsaziņas līdzekli turpmāk ievērot Latvijas likumu. Balstoties uz šo mērķi, esot izvēlēts "samērīgs apturēšanas periods" - trīs mēneši.

Tāpat ziņots, NEPLP pērn maijā brīdināja Krievijas televīzijas programmas "Rossija RTR" veidotājus, ka ierobežos programmu Latvijas teritorijā, ja konstatēs atkārtotu naida runas gadījumu.

NEPLP padomes loceklis Ivars Āboliņš maija preses konferencē informēja, ka Krievijas televīzijas kanāla "RTR" iespējamie pārkāpumi ir nopietni un pret tiem ir jāizturas ar visu bardzību. "Katrs gadījums ir diskutabls, bet, redzot visu bildi kopumā, ir skaidrs, ka runa ir par sistēmu," toreiz sacīja Āboltiņš.

2016. gadā NEPLP atkārtoti konstatētu pārkāpumu dēļ uz sešiem mēnešiem Latvijas teritorijā aizliedza retranslēt un izplatīt programmu "Rossija RTR".

Source

LETA

Tags

Baltcom Lattelecom NEPLP Vladimirs Žirinovskis
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form