Šā gada otrajā ceturksnī, salīdzinot ar 2001.gada otro ceturksni, samazinājies Latvijas iedzīvotāju ārvalstu apmeklējumu skaits, informēja Centrālajā statistikas pārvaldē. Latvijas iedzīvotāji šā gada otrajā ceturksnī, atgriežoties no ārzemēm, 598 300 reizes šķērsoja valsts robežu, kas ir par 8,4% mazāk nekā pērn.
Līdzīgi kā iepriekš, arī šogad visbiežāk Latvijas ceļotāji apmeklējuši mūsu kaimiņvalstis - Lietuvu, Igauniju, Krieviju un Baltkrieviju. Lietuvā Latvijas ceļotāji iztērējuši 9,5 miljonus latu, Krievijā - 7,3 miljonus latu, bet Vācijā - 2,5 miljonus latu.

Eiropas Savienības valstīs mūsu ceļotāji iztērējuši 9 miljonus latu, bet NVS valstīs - 8,7 miljonus latu. Pavisam šā gada otrajā ceturksnī Latvijas ceļotāji ārzemēs iztērējuši 36,9 miljonus latu, kas ir par 0,9 miljoniem mazāk nekā 2001.gadā.

Vidēji dienā Latvijas ceļotāji ārzemēs ir tērējuši 21 latu. Ja kā galvenais ceļojuma iemesls minēta iepirkšanās, vidēji dienā tika iztērēti 136 lati. Vismazākie diennakts tēriņi ir bijuši tiem ceļotājiem, kuri kā galveno ceļošanas iemeslu minējuši draugu un radu apmeklējumu - vidēji dienā tērēti 9 lati.

No visiem Latvijas ceļotājiem, kas šā gada otrajā ceturksnī, atgriežoties no ārzemēm, šķērsojuši valsts robežu, 32% kā galveno ceļojuma motīvu minēja iepirkšanos, 26% devušies apmeklēt radiniekus un draugus, 17% kā ceļojuma galveno iemeslu minējuši atpūtu, bet 15% - kārtojuši biznesa darījumus. Vidēji Latvijas iedzīvotāji ārvalstīs pavadījuši trīs diennaktis, kas ir mazliet mazāk nekā pērn.

Aktīvāki vairākdienu ceļotāji, kā parasti, bijuši vīrieši, bet biežākais ceļotāju vecums bijis no 35 līdz 44 gadiem. Šie ceļotāji uz ārzemēm devušies galvenokārt apmeklēt savus radus un draugus, kā arī kārtot darījumus. Gados jaunāki ceļotāji priekšroku ir devuši atpūtas braucieniem, bet vecākā gadagājuma Latvijas iedzīvotāji uz ārzemēm devušies, lai apciemotu radus un draugus.

No kopējā ceļotāju skaita 87% Latvijas robežu šķērsojuši ar autotransportu, 6% ar lidmašīnu, 5% ar vilcienu, 2% ar kuģi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!