Foto: Publicitātes attēli

Aizvadītajā gadā Latvijas Radio palielināja investīciju apjomu un strādāja pie darbinieku motivācijas sistēmas attīstības, pauda Latvijas Radio valdes locekle finanšu vadības jautājumos Mārīte Tukiša.

"Varētu teikt, ka aizvadītais gads Latvijas Radio ir bijis viens no svarīgākajiem attīstības izrāviena gadiem kopumā," vērtēja Tukiša.

Tukiša atzīmēja, ka 2020. gadā Latvijas Radio izveidojis virkni jaunu raidījumu, stiprinājis pozīcijas podkāstu jomā, kā arī attīstījis informatīvi analītiskos raidījumus un multimediju saturu. Viņas ieskatā, Latvijas Radio sevi pieteica arī kā nopietnu spēlētāju pētnieciskajā žurnālistikā.

Runājot par Latvijas Radio spilgtākajiem sasniegumiem, Tukiša kā vienu no panākumiem norādīja, ka Latvijas Radio bijis tirgus līderis Latvijas raidstaciju segmentā. Radio kopējā tirgus daļa bijusi 35,1% un sasniegtā auditorija – 786 000 klausītāju nedēļā jeb 41% no Latvijas iedzīvotājiem.

"Klausītājs mums uzticas un lielais vairums atzīst, ka ir apmierināti ar Latvijas Radio piedāvāto saturu," sacīja Tukiša, piebilstot, ka Covid-19 ir ietekmējis mediju satura patēriņa paradumus. Kā liecina pētījumu kompānijas "Kantar TNS" dati, auditorijas kritumu piedzīvojušas teju visas radio stacijas.

Savukārt izaicinājums bijis pielāgoties darbam Covid-19 pārmaiņu laikā, kad arī šajā medijā tika pāriets pārsvarā uz darbu attālināti.

Tāpat izaicinājums bijis investīciju projekti. Kā norādīja Tukiša, neesot noslēpums, ka pērn tehnoloģiju un datortehnikas tirgū pieprasījums pārsniedza piedāvājumu, līdz ar to krietni pagarinājās ražotāju termiņi pasūtījumu izpildei - viss notika lēnāk nekā iecerēts. Kopumā pērn investīciju apjoms Latvijas Radio pieaudzis par 42% pret 2019. gadu, un ieguldījumi novirzīti trīs galvenajos sektoros: tehnoloģiskā aprīkojuma nomaiņai (236 900 eiro), ierakstu studiju pārveidei, modernizēšanai un rekonstrukcijai (187 200 eiro), kā arī ēkas remonta un uzturēšanas darbiem (271 500 eiro).

Savukārt, domājot par nākotnes perspektīvām, Tukiša stāstīja, ka 2021. gadā fokuss būs līdzīgs iepriekšējam gadam: jauna satura veidošana, aizpildot raidlaiku, kas atbrīvojies pēc iziešanas no reklāmas tirgus (ap 600 raidstundu), investīciju projektu sekmīga realizēšana. Šogad investīcijās plānots novirzīt ap 10% no Latvijas Radio budžeta. Tāpat plānots turpināt strādāt pie multimediālā satura attīstības un iekšējo procesu sakārtošanas.

Pērn Latvijas Radio strādāja ar 10,322 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 6,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet peļņa, salīdzinot ar iepriekšējā gada zaudējumiem, veidoja 50 679 eiro. Savukārt 2019. gadā Latvijas Radio strādāja ar 9,676 miljonu eiro apgrozījumu un zaudējumiem 182 794 eiro apmērā.

Latvijas Radio reģistrēts 1992. gada jūnijā, un tā pamatkapitāls ir 1,855 miljoni eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!