Latvijas sabiedrībā vērojama uzvedības un vērtību maiņa, secināts tendenču tīkla "DDB SignBank" veiktajā pētījumā.
Kā žurnālistiem norādīja "DDB SignBank" Latvijas vadītājs Reins Grants, viena no sabiedrības tendencēm ir sava veida "nemitīgais skrējiens", ko ietekmē dzīve tirgus ekonomikas apstākļos ar smagu un stresa pilnu darbu.

Sabiedrībā aizvien lielāku nozīmi ieņem pretstresa medikamenti, reklāmas kļūst agresīvākas, pieaug atkarība no mobilajiem telefoniem.

Noguruši no nerimtīga darba, rūpēm par izdzīvošanu un labklājības paaugstināšanu, Latvijas iedzīvotāji aizvien aktīvāk meklē iespējas, kā palēnināt dzīves ritmu. Aizvien vairāk tiek izmantota daba kā veselības avots.

Pēc pievienošanās Eiropas Savienībai ekonomiskie un kosmopolītiskie sapņi zūd, secinājusi organizācija. Latvieši apzina un izceļ Latvijas unikālo identitāti un dara to citādi, nevis kopē "dziesmotās revolūcijas" tautiskumu.

Sabiedrībā tiek izceltas arī statusa lietas - dārgi auto, mobilie telefoni, īpašas numuru zīmes automašīnām. Lai bagātinātu pieredzi, aizvien aktīvāk cilvēki sākuši ceļot.

Mainījies arī kultūras patēriņš. Paaugstinās interese par mākslu, mūziku, kino. Kultūras zināšanas tiek izmantotas kā iespējas atšķirties. Atdzimst interese par iepriekšējo paaudžu mūzikas elkiem, kā arī palielinās interese par krievu kultūru.

Pētījumā piedalījušies 55 novērotāji, tāpat izmantota mediju monitorēšana, statistikas apkopošana, intervijas ar psihologiem, masieriem, apkalpojošā personāla cilvēkiem, kā arī fokusgrupas ar taksistiem un frizieriem.

Savukārt par eiropiešiem secināts, ka viņi, kas agrāk bija pārņemti ar tradīciju laušanu, sakāpinātu individuālisma izjūtu un eksperimentiem, meklē vienkāršākas patiesības, paradumus un prasības pēc jēgas attiecībās, darbā un patēriņā.

Minētās tendences atspoguļojas vecās pasaules šarma apjūsmošanā un nacionālisma cildināšanā arvien sarežģītākajā pasaulē.

2005.gadā reklāmas aģentūru tīkls "DDB Worldwide" ieviesa "DDB SignBank" - pasaules tendenču tīklu, kas vāc sabiedrības pārmaiņu pazīmes un kārto tās socioloģiskā struktūrā, lai paredzētu pārmaiņas kultūrā un uzvedībā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!