Latvijas tūrisma logo un devīzes konkursā izvēlēts, ka Latvija potenciālajiem ārvalstu tūristiem turpmāk tiks pasniegta kā dziedošā zeme.
Saskaņā ar konkursa rezultātiem Latvijas tūrisma devīze ir "Zeme, kas dzied". Logo veido stilizēts viļņojošs jūras horizonts ar dejojošu cilvēku figūrām un sauli. Gan logo, gan devīzi radījis mākslinieks Uģis Auliks.

Latvijas Tūrisma attīstības aģentūras (LTAA) mārketinga daļas vadītāja Līga Miesniece logo un devīzes prezentācijā uzsvēra, ka logo izvēlēts pēc principa, lai tas būtu maksimāli vienkāršs, vienlaikus oriģināls un daudznozīmīgs.

Konkursa gaitā tika izlemts atteikties no precīzu tautisku ornamentu izmantošanas, kas, pēc konkursa komisijas un ārzemju pārstāvju domām, ir pārlieku sarežģīti, lai paliktu atmiņā un ļautu izprast domu.

Izvēloties tūrisma devīzi, konkursa komisija pirmām kārtām raudzījās, lai devīze labi skan arī svešvalodās, īpaši angļu valodā, lai īsā teikumā būtu ietverta oriģinalitāte, kas Latviju atšķir no citām zemēm, un lai teksts būtu savietojams ar logo.

Miesniece piebilda, ka devīzē norādītā dziedāšana nenozīmē dziedāšanu tradicionālajā nozīmē, jo "dziedāt" var ne tikai cilvēki, bet arī ēkas, zeme, daba un daudz kas cits.

Kā uzsvēra LTAA direktors Valērijs Seilis, tūrisma logo un devīze, pirmkārt, ir mārketinga elements, kura pamatuzdevums ir radīt ārzemniekos interesi par Latviju.

Nolūkā atrast labāko devīzi un logo LTAA aptaujāja Latvijā rezidējošo vēstniecību darbiniekus, kuri izvēlēto logo uztvēruši ļoti pozitīvi, norādot, ka tas ir gan moderns, gan arī precīzi parāda Latvijas būtību.

Runājot par jaunā logo un devīzes izmantošanu, Miesniece atzina, ka šie mārketinga instrumenti tiks izmantoti Latvijas tūrisma stendu un informatīvo bukletu noformēšanā, kā arī citos Latvijas popularizēšanas pasākumos.

Miesniece sacīja, ka logo un devīze netiks izmantoti nemainīgi visu atlikušo Latvijas pastāvēšanas laiku, bet tos būs iespējams arī papildināt vai nepieciešamības gadījumā mainīt. Devīzes un logo izmantošanas laiku galvenokārt noteiks to atpazīstamība un izvirzīto mērķu sasniegšana.

Iespējams, ka nākotnē ar Latvijas tūrisma logo un citu papildu elementu starpniecību tūrisma tirgū tiks mēģināts vienot Latvijas reģionus, pasniedzot tos kā vienas Latvijas dažādas vietas, atzīmēja Seilis. Patlaban tiek aktīvi domāts par to, kā jauno logo un devīzi ļaut izmantot tūrisma firmām un citām ieinteresētajām pusēm.

LETA jau ziņoja, ka līdz šim Latvijas tūrisma logo bija cielava. Šo logo konkursa iepriekšējā komisija izvēlējās pirms aptuveni diviem gadiem, taču logo nepildīja savas funkcijas, tāpēc tika nolemts izstrādāt jaunu, efektīvāku logo.

Par jaunā logo un devīzes izstrādāšanu Auliks no LTAA saņems prēmiju 800 latu apmērā. Kopumā konkursam tika iesniegti 52 logo piedāvājumi un 20 devīzes varianti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!