Šoziem salīdzinājumā ar pagājušā gada rudeni ir samazinājies lielākās daļas preses izdevumu patēriņš Latvijas lauku reģionos, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra "TNS Latvia" jaunākais preses auditorijas pētījums.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Rīgā preses izdevumu patēriņš faktiski nav mainījies, bet Latvijas pilsētās patēriņa samazinājums ir vērojams dienas un nedēļas laikrakstu kategorijās.

Lai arī kopumā preses lasītāju skaits ir saglabājies līdzšinējais, tomēr jaunākie pētījuma rezultāti parāda atsevišķu preses izdevumu grupu patēriņa samazinājumu. Salīdzinot ar pagājušā gada rudeni, nozīmīgi - par 3 procentpunktiem - ir samazinājies laikrakstu pielikumu un nedēļas laikrakstu patēriņš. Šajā ziemā vismaz vienu laikraksta pielikumu nedēļā bija lasījuši vai caurskatījuši vidēji 30% Latvijas iedzīvotāju, bet vismaz vienu nedēļas laikrakstu nedēļā - vidēji 48% respondentu. Pārējās preses izdevumu grupās izmaiņas kopumā esot vērtējamas kā statistiski nenozīmīgas.

Šogad ziemā vismaz vienu no 305 pētījumā iekļauto preses izdevumu pēdējiem sešiem numuriem bija lasījuši vai caurskatījuši 96% aptaujāto respondentu vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Aptaujas periodā no pagājušā gada 29. oktobra līdz šī gada 3. februārim vidēji viens Latvijas iedzīvotājs bija lasījis vai caurskatījis vidēji 5,6 drukātos preses izdevumus, kas ir par 0,3 izdevumiem mazāk nekā pērn rudenī un par 0,5 izdevumiem mazāk nekā iepriekšējā ziemā.

Sākot ar šā gada ziemas pētījumu, tajā atsevišķi izdalīta "divnedēļu žurnālu" kategorija, kas iepriekš tika klasificēti pie mēneša žurnāliem. Vidēji viens Latvijas iedzīvotājs šajā laika periodā bija lasījis vai caurskatījis vienu mēneša žurnālu un 0,3 žurnālus, kas iznāk divas reizes mēnesī.

Pētījuma rezultāti liecina, ka latviešu auditorijā šoziem līderpozīcijas ir saglabājuši nedēļas žurnāli "Privātā Dzīve", "Ieva" un laikraksts "Diena". Arī citu tautību iedzīvotāju auditorijā lasītākie izdevumi nav būtiski mainījušies, un pirmajās divās vietās ierindojas televīzijas programmas "TV televīzijas programma" krievu valodā un "Televīzijas programma ar tēvoci Mišu" krievu valodā , savukārt trešajā vietā - bezmaksas avīze "5 min" gan latviešu, gan krievu valodā.

Pētījumā tika aptaujāts 2951 pastāvīgais Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form