Foto: Publicitātes foto
Lai nodrošinātu Rīgas ostas darbu, ledlauzis "Varma" un visi Rīgas Brīvostai piederošie velkoņi strādā diennakts režīmā, jo Rīgas jūras līci pārklājušais ledus lauks apturējis visus kuģus, kas bija uz ceļā uz Rīgu, informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Rīgas vicemērs, Brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks (LPP/LC) un viņa vietnieks Viesturs Silenieks (ZZS) pirmdien vakarā, apskatot situāciju Rīgas ostā un līcī, novēroja, ka lielākā daļa kuģu, kas bija devušies Rīgas ostas virzienā vai no tās, pašlaik stāv uz vietas – tie iesaluši ledū.

Pašlaik Rīgas jūras līci klāj aptuveni 35 centimetrus bieza ledus kārta, kas bezvēja un ilgstošā sala apstākļos Rīgas jūras līci izveidojusi par grūti caurbraucamu ledus lauku.

Brīvostas ledlauzis "Varma" amatpersonu vizītes laikā atradās vairākus desmitus kilometrus no krasta un vagoja ledus ceļu, lai uz Rīgas ostu aizvestu divus lielus kravas kuģus.

"Varmas" kapteinis Edgars Ūķis pastāstīja, ka šobrīd ziema kuģošanai Rīgas jūras līcī radījusi īpaši sarežģītus apstākļus, jo ilgstošā aukstuma un bezvēja apstākļos pat tikko uzlauzts ledus pēc neilga laika tūlīt atkal sasalst, līdz ar to ledlauzim, lai no ledus atbrīvotu pēc iespējas vairāk iesalušo kuģu, jāstrādā ar dubultu intensitāti. Pēc kapteiņa vārdiem, situāciju ievērojami uzlabotu stiprāks vējš, kas varētu "ledu iekustināt".

Kapteinis arī norāda, ka daļā gadījumu pie vainas kuģu iesalšanai ledū ir kravu pārvadājumiem nepārdomāti izvēlēti transporta līdzekļi, kas nemaz nav piemēroti kuģošanai ziemas apstākļos.

Pašlaik gan ostas ledlauzis, gan visi četri ostas velkoņi strādā pastiprinātā režīmā, katru dienu atbrīvojot aptuveni desmit Rīgas jūras līcī iesalušu kravas kuģu.

Pēdējā tik barga ziema, kad Rīgas jūras līcī biezas un neizbraucamas ledus kārtas dēļ daļa kravas kuģu bija spiesti uz laiku pārtraukt uzņemto kursu, fiksēta pirms astoņiem gadiem – 2003.gadā.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!