Premjera biroja vadītāja Jurģa Liepnieka un "Creative Laboratory" rīkotājdirektora Kaspara Rolšteina dibinātā biedrība "Sabiedrība par vārda brīvību", turpinot uzsāktās aktivitātes, no šīs nedēļas televīzijā piedāvā jaunas reklāmas.
Tajās dažādi sabiedrībā pazīstami cilvēki mudina uz pozitīvu domāšanu un izsakās par vārda brīvības nepieciešamību.

Liepnieks sacīja, ka ar jaunajiem informatīvajiem klipiem viņa dibinātā organizācija vēlas turpināt dialogu, jo pēc pirmajām reklāmām, kurās sabiedrībā pazīstami cilvēki slavēja Tautas partijas (TP) ministru paveikto, izskanējuši dažādi, arī noliedzoši viedokļi un vēlme aizliegt šādu viedokļu paušanu.

Liepnieks uzskata, ka ir svarīgi sabiedrībā popularizēt labos darbus. Cilvēki, kas reklāmās pauž viedokļus, piesakoties paši un tiekot izraudzīti nejauši.

"Sabiedrībai par vārda brīvību" piesakoties arī atbalstītāji, tomēr, pēc Liepnieka teiktā, šajā jomā varētu būt arī labāk, tāpēc viņš cer, ka vēl kādu laiku biedrībai būs iespēja īstenot savu mērķi un popularizēt pozitīvo domāšanu sabiedrībā.

"Sabiedrības par vārda brīvību" jaunajos reklāmas klipos savu viedokli pauž arī reklāmas aģentūras "Zoom!" radošais direktors Ēriks Stendzenieks, kurš jūlija vidū nodibināja sabiedrisku organizāciju "Par pozitīvu domāšanu" ar līdzīgiem mērķiem.

Stendzenieks savu piedalīšanos citas organizācijas kampaņā skaidroja ar nepieciešamību līdzīgi domājošajiem sadarboties un vienam otru atbalstīt. Viņa dibinātajai organizācijai pagaidām neesot tādu līdzekļu, lai veidotu reklāmas klipus, tāpēc Stendzenieks esot gatavs izmantot jebkuru tribīni, lai bez maksas popularizētu pozitīvu domāšanu.

"Sabiedrības par vārda brīvību" reklāmās viedokļus pauduši arī Latvijas Zinātņu akadēmijas prezidents Juris Ekmanis, Latvijas Zinātņu akadēmijas īstenais loceklis, Latvijas Organiskās sintēzes institūta direktors Ivars Kalviņš, Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības uzņēmēju asociējas valdes priekšsēdētājs Vilnis Rantiņš u.c.

Kalviņš, kurš piedalījās arī iepriekšējā biedrības kampaņā, aģentūrai LETA sacīja, ka viņu tajā piedalīties motivējusi iespēja brīvi izteikt viedokli par notiekošo un pozitīvajām pārmaiņām izglītībā un zinātnē.

Kalviņam neesot nozīmes, kas aicinājis viņu izteikt viedokli, jo tas būtu nemainīgs arī gadījumā, ja reklāmas klipus veidotu kāda cita organizācija. Tāpat viņam neinteresējot tas, kā paustais viedoklis tiekot izmantots tālāk, jo tas viņa domas nemainītu.

Arī Rantiņš uzskata, ka ir nozīmīgi sabiedrībā popularizēt pozitīvo domāšanu un atgādināt par labi paveiktajiem darbiem. Tas, pēc viņa teiktā, atstās labu iespaidu gan uz cilvēkiem, gan Latvijas tēlu pasaulē. "Ja nevar teikt labu, tad jāaizliedz arī sliktais," pauda asociācijas vadītājs, norādot uz vārda brīvības nepieciešamību.

Latvijas Televīzijā un Latvijas Neatkarīgajā televīzijā "Sabiedrības par vārda brīvību" veidotie reklāmas klipi būs vērojami līdz 28.jūlijam.

Jau ziņots, ka pirmās biedrības veidotās reklāmas, kurās sabiedrībā ārsti, kultūras darbinieki, zinātnieki, mākslinieki un citi savu nozaru pārstāvji pozitīvi izteicās par TP politiķiem, komerctelevīzijās tika pārraidītas jūlija sākumā.

Biedrības "Sabiedrība par vārda brīvību" interneta mājaslapā teikts, ka kampaņa "Jums ir tiesības zināt šo viedokli" uzsākta, lai atspēkotu masu medijos dominējošās sliktās ziņas, kas sabiedrību iemācījušas "domāt slikti par sevi, savu valsti, saviem tautiešiem un līdzpilsoņiem".

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs uzsācis pārbaudi, vai, reklamējot TP ministrus, tiek ievēroti politisko partiju finansēšanas un priekšvēlēšanu aģitācijas likumu nosacījumi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!