Foto: Pixabay

Lietuvas ieguldījumu uzņēmuma "Capitalica Asset Management" fonds plāno ieguldīt vairāk nekā 60 miljonus eiro divās jaunās biroju ēkās Skanstes apkaimē Rīgā, kuru ekspluatācija tiks uzsākta 2021. gadā, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.

Sīkāka informācija par plānoto divu "A" klases darījumu centru Skanstē būvniecību tiks sniegta preses konferencē ceturtdien, 20. jūnijā. Preses konferences temati ietvers darījumu centru situācijas apskatu Rīgā, visu triju Baltijas valstu salīdzinājumu, kā arī ir paredzēts iepazīstināt ar abiem plānotajiem jaunajiem darījumu centriem. Tāpat tiks paziņots arī jaunā darījumu centra nosaukums.

Jau vēstīts, ka šā gada maijā Skanstes apkaimes attīstītāju un nekustamo īpašumu īpašnieku dibinātā organizācija Skanstes attīstības aģentūra pauda, ka neskaidrība par Skanstes tramvaja projekta nākotni var radīt investoru neuzticību Latvijai.

Skanstes attīstības aģentūrā skaidroja, ka investori Rīgā, lielākoties no ārvalstīm, Skanstes apkaimē Rīgā ir ieguldījuši vismaz 320 miljonus eiro, lai attīstītu pilsētai un pilsētniekiem vajadzīgus projektus. Plānots, ka līdz 2026. gadam šī summa pieaugs līdz 800 miljoniem eiro.

Aģentūrā tolaik pauda, ka nesen "SG Capital" pārstāvētais fonds ir iegādājies SWH biroju centru un Duntes namu birojus, ieguldot gandrīz 70 miljonus eiro, bet lietuviešu attīstītājs "Capitalica" sāks būvēt biroju ēku Skanstē par aptuveni 50 miljoniem eiro. Kompānijas "Merks" māsasuzņēmums "Kapitel" ieguldīs vairāk nekā 80 miljonus eiro jaunu biroju ēku celtniecībā, bet somu uzņēmums KBO ieguldīs 100 miljonus eiro 1200 jaunu dzīvokļu būvniecībā Skanstē, piebilda Skanstes attīstības aģentūrā.

Kā ziņots, CFLA ir pieņēmusi lēmumu izbeigt līgumu ar uzņēmumu "Rīgas satiksme" par ES fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu.

"Rīgas satiksme" gan uzskata, ka CFLA lēmums ir nepamatots un neatbilstošs faktiskajiem apstākļiem.

Apturot Skanstes tramvaja līnijas izbūves projektu, "Rīgas satiksme" pabeigs projekta pirmo posmu, proti, esošo tramvaja sliežu pārbūves projektēšanu, iepriekš solīja uzņēmumā.

Līdz šim projekta ietvaros par veiktajām darbībām CFLA ir uzņēmumam samaksājusi 451 304 eiro, un šī summa "Rīgas satiksmei" ir jāatmaksā. Termiņš atmaksai ir 2019. gada 3. augusts.

Projekta kopējās izmaksas tika lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli. ES Kohēzijas fonda finansējums bija plānots 65,66 miljonu apmērā, "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums – 27,40 miljonu apmērā, bet citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai – 4,33 miljonu eiro apmērā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!