Foto: stock.xchng

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šā gada 7. augustā piemērojis 10 000 eiro sodu SIA "CMSPRO" par negodīgu komercpraksi tīmekļa vietnē "www.discover.lv", portāls "Delfi" uzzināja PTAC.

Uzņēmumu reģistru (UR) apkalpojošās firmas "Lursoft" dati liecina, ka 2013. gadā reģistrētā "CMSPRO" kā darbības veidus norādījusi mazumtirdzniecību pa pastu vai interneta veikalos, kā arī uzņēmējdarbības koordinēšanu un efektivitātes veicināšanu. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Lietuvas pilsonis Irmantas Kurlavičius. 2016. gadā uzņēmums apgrozīja 106 667 eiro, gadu noslēdzot ar 19 492 eiro zaudējumiem.

Kā informē PTAC, laika posmā no 2017. gada marta līdz 2017. gada septembrim PTAC saņēma vairākas patērētājus sūdzības par tīmekļa vietnē iegādātajām precēm, kuras ir neatbilstošas līguma noteikumiem.

Patērētāji savos iesniegumos bija izklāstījuši situācijas, kad pēc iegādāto telefonu nodošanas garantijas remontā, atklājās, ka tie iepriekš jau ir bijuši lietoti un remontēti, aprīkoti ar neautorizētu telefona programmatūru, vai arī ražotājs tos ir izņēmis no apgrozības.

Minētos faktus apstiprinājuši sūdzībām klāt pievienotie preču pēcpārdošanas apkalpošanas un remonta pakalpojumu sniedzēju – servisa centru – atzinumi, kuros norādīts, ka veicot telefona tehnisko apskati, konstatēts neautorizētas programmatūras nodrošinājums vai citā gadījumā konstatēts, ka saistībā ar telefonam esošiem vai iespējamiem bojājumiem iepriekš servisa centram ir nodevusi jau cita persona, kā arī konkrētais telefons nevarēja vairs tikt pārdots citām personām, jo tam būtu jāpaliek ražotāja īpašumā.

Ņemot vērā, ka "CMSPRO" interneta vietnē noklusēja informāciju, ka preces ir lietotas nevis jaunas, patērētāji paļāvās, ka preces, ko uzņēmums piedāvāja un pārdeva, ir jaunas, jo preces aprakstā netika sniegta informācija par pretējo, proti, kā tās iepriekš ir bijušas pārdotas citām personām.

Tāpat būtiski, ka patērētājiem tika noklusēta informācija par to, ka attiecīgajām precēm nav iespējama ražotāja garantija, kas parasti tiek nodrošināta jaunu preču iegādes gadījumā.

Ņemot vērā iepriekš minēto PTAC ir secinājis, ka "CMSPRO" rīcība ir maldinoša un patērētājs ir pieņēmis lēmumu, kādu nebūtu pieņēmies, piemēram, atteiktos no prece iegādes interneta Vietnē, ja zinātu, ka preces ir lietotas, nevis jaunas.

PTAC vairākkārt mēģināja sazināties ar "CMSPRO" pieprasot, argumentus un pierādījumus, kas apliecinātu, ka patērētāji netiek maldināti un vietnē pārdotās preces ir jaunas nevis lietotas.

Tā kā "CMSPRO" nav iesniegusi pierādījumus, ka vietnē tiek pārdotas tikai jaunas preces, PTAC secināja, ka uzņēmuma sniegtā informācija par precēm ir maldinoša, līdz ar to konkrētā īstenotā komercprakse ir atzīstama par negodīgu.

PTAC uzlika par pienākumu "CMSPRO" izbeigt komercpraksi, kuras ietvaros patērētājiem kā jaunas tiek piedāvātas un pārdotas iepriekš citām personām pārdotas preces, vai preces, kuras ražotājs ir izslēdzis no apgrozības, aizliedza komercpraksi, ja tā vēl nav uzsākta, bet ir paredzama, kuras ietvaros patērētājiem kā jaunas tiek piedāvātas un pārdotas iepriekš citām personām pārdotas preces, vai preces, kuras ražotājs ir izslēdzis no apgrozības.

Tāpat uzņēmumam piemērots 10 000 eiro sods.

PTAC arī aicina patērētājus, izvēloties interneta veikalu, pievērst uzmanību, vai ir norādīts uzņēmuma nosaukums, reģistrācijas numurs, juridiskā adrese, kontakttālrunis, e-pasta adrese ātrai saziņai, kā arī vai ir skaidri un saprotami ir sniegta informācija par preces galvenajām īpašībām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!